Efekty uczenia się dla kierunku Wzornictwo – studia I stopnia
Oznaczenia:
KW – kierunkowe efekty uczenia się dla Wzornictwa – studia I stopnia
W – kategoria wiedzy w efektach uczenia się
U – kategoria umiejętności w efektach uczenia się
K – kategoria kompetencji społecznych w efektach uczenia się
1, 2, 3… – numer efektu uczenia się
Efekt | Opis kierunkowych efektów uczenia się | Odniesienie do uniwersalnych charakterystyk poziomów w PRK dla poziomu | Odniesienie do charakterystyk |
WIEDZA | |||||
KW_W01 | ma wiedzę w zakresie sposobu realizacji prac artystycznych i projektowych, zna techniki warsztatowe, zasady perspektywy i rzutowania aksonometrycznego, zasady kompozycji oraz odpowiedniego doboru środków ekspresji. | P6U_W | P6S_WG | ||
KW_W02 | wykazuje się znajomością zagadnień z zakresu historii sztuki i wzornictwa, etyki i estetyki, posiada świadomość zmieniających się kontekstów i linii rozwojowych charakterystycznych dla tych dziedzin | P6U_W | P6S_WG, P6S_WK | ||
KW_W03 | zna publikacje z dziedziny historii sztuki i wzornictwa. | P6U_W | P6S_WG | ||
KW_W04 | ma wiedzę dotyczącą stylów w sztuce, zna związaną z nimi terminologię | P6U_W | P6S_WG | ||
KW_W05 | zna materiały i technologie wykorzystywanych w różnych dziedzinach wzornictwa oraz programy komputerowe wspomagające projektowanie | P6U_W | P6S_WG | ||
KW_W06 | ma wiedzę w zakresie ochrony dóbr intelektualnych i materialnych twórców oraz innych aspektów związanych z wykonywaniem zawodu projektanta | P6U_W | P6S_WG | ||
KW_W07 | ma wiedzę dotycząca marketingowych aspektów zw. z wykonywaniem zawodu, zna podstawy technik prezentacji projektów, dorobku i zawodowego i dorobku artystycznego | P6U_W | P6S_WG | ||
KW_W08 | ma świadomość możliwości praktycznego wykorzystania wiedzy teoretycznej w działaniach artystycznych i projektowych. | P6U_W | P6S_WG, P6S_WK | ||
KW_W09 | Stosuje język obcy na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu uczenia się Językowego, rozumie potrzebę stałego uczenia się | P6U_W | P6S_WG | ||
UMIEJĘTNOŚCI | |||||
umiejętność realizacji prac artystycznych i ekspresji artystycznej | |||||
KW_U01 | potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną oraz praktyczną uzyskaną w toku studiów dla tworzenia własnych koncepcji artystycznych | P6U_U | P6S_UW | ||
KW_U02 | umie adekwatnie zastosować wiedzę z zakresu technik warsztatowych oraz sposobu realizacji prac do konkretnych realizacji artystycznych i projektowych | P6U_U | P6S_UW | ||
KW_U03 | umie działać w sposób autonomiczny, podejmując samodzielne decyzje przy realizacji prac artystycznych i projektowych | P6U_U | P6S_UO | ||
umiejętność pracy w zespole | |||||
KW_U04 | posiada umiejętność współdziałania z innymi osobami, doświadczenie w konsultacjach projektów z udziałem grupy studentów, jest przygotowany do pracy zespołowej. | P6U_U | P6S_UK | ||
umiejętności warsztatowe | |||||
KW_U05 | jest wyposażony w różnorodne umiejętności warsztatowe umożliwiające realizację koncepcji artystycznych i projektowych w postaci konkretnych prac. | P6U_U | P6S_UW | ||
KW_U06 | jest przygotowany oraz zmotywowany do rozwijania zdolności artystycznych i umiejętności projektowych w samodzielnej pracy. | P6U_U | P6S_UU | ||
potrafi zaprezentować projekt | |||||
umiejętność kreacji artystycznej | |||||
KW_U07 | umie wykorzystać własną intuicję i wyobraźnię a także poznane techniki realizacyjne do kreacji artystycznej. | P6U_U | P6S_UW, P6S_UU | ||
umiejętności werbalne | |||||
KW_U08 | posiada umiejętność ustnej i pisemnej analizy dzieła sztuki, oraz problemowego ujmowania zagadnień artystycznych, umie korzystać ze źródeł teoretycznych. | P6U_U | P6S_UK | ||
KW_U09 | potrafi w sposób właściwy opisać i omówić projekt. | P6U_U | P6S_UK | ||
KW_U10 | potrafi prawidłowo formułować wypowiedzi w dziedzinach związanych ze sztuką oraz wzornictwem, posiada odpowiedni zasób słownictwa zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego | P6U_U | P6S_UK | ||
umiejętność w zakresie publicznych prezentacji | |||||
KW_U11 | potrafi publicznie zaprezentować własne dokonania | P6U_U | P6S_UK | ||
KOMPETENCJE SPOŁECZNE | |||||
Niezależność | |||||
KW_K01 | jest świadomy konieczności ustawicznego kształcenia | P6U_K | P6S_KO | ||
KW_K02 | potrafi samodzielnie organizować sobie pracę, zbierać i analizować informacje, dokonywać ich syntezy i wykorzystywać w procesie twórczym i projektowym | P6U_K | P6S_KR | ||
uwarunkowania psychologiczne | |||||
KW_K03 | posiada zdolność twórczego i elastycznego myślenia, odpowiednio korzysta z zasobów emocjonalnych, wyobraźni i intuicji, potrafi z właściwą empatią współpracować z innymi osobami, przeciwdziałać stresowi związanemu z publicznymi prezentacjami i podejmowaniem nowych zadań | P6U_K | P6S_KO | ||
krytycyzm | |||||
KW_K04 | posiada umiejętność krytycznej oceny wyników własnych działań twórczych i projektowych a także konstruktywnej oceny działań innych osób. | P6U_K | P6S_KK | ||
komunikacja społeczna | |||||
KW_K05 | posiada umiejętności związane z funkcjonowaniem społecznym, jest przygotowany tak do pracy zespołowej, do wystąpień i prezentacji publicznych, potrafi negocjować i posługiwać się odpowiednią argumentacją w celu przedstawienia swojego stanowiska | P6U_K | P6S_KK | ||
ochrona własności przemysłowej i prawa autorskiego | |||||
KW_K06 | rozumie konieczność ochrony praw autorskich, zna podstawowe pojęcia z zakresu tego prawa | P6U_K | P6S_KR, P6S_KO | ||
Objaśnienie stosowanych oznaczeń:
1.Uniwersalne charakterystyki pierwszego stopnia poziomów PRK
P – poziom
U – charakterystyka uniwersalna
W-wiedza
U – umiejętności
K – kompetencje społeczne
P – poziom PRK (6-7)
S- charakterystyka typowa dla kwalifikacji uzyskiwanych w ramach szkolnictwa wyższego
W – wiedza
G – zakres i głębia
K – kontekst
U – umiejętności
W – wykorzystanie wiedzy
K – komunikowanie się
O – organizacja pracy
U – uczenie się
K – kompetencje społeczne
K – oceny
O – odpowiedzialność
R – rola zawodowa
Charakterystyki efektów uczenia się z rozwinięciem dla dziedziny sztuki
Kod składnika opisu | Kategoria opisowa, aspekty o znaczeniu podstawowym | Charakterystyki efektów z rozwinięciem dla dziedziny sztuki | Odniesie do kierunkowych efektów uczenia się |
Wiedza: wie i rozumie | |||
P6S_WG | Zakres i głębia – kompletność perspektywy poznawczej i zależności | w zaawansowanym stopniu – wybrane fakty, zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscyplin naukowych lub artystycznych tworzących podstawy teoretyczne oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów i zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem: – w zakresie wiedzy o realizacji prac artystycznych (środków ekspresji i umiejętności warsztatowych) – w zakresie rozumienia kontekstu dyscyplin artystycznych:(style w sztuce, publikacje związane z zagadnieniami artystycznymi, pojęcia w zakresu prawa ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego ważnych dla aspektu zawodu architekta wnętrz, zależności między teoretycznymi a praktycznymi elementami programu studiów) – w zakresie wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej | KW_W01 KW_W02 KW_W03 KW_W04 KW_W05 KW_W06 KW_W07 KW_W08 KW_W09 |
P6S_WK | Kontekst – uwarunkowania, skutki | fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji podstawowe ekonomiczne, prawne i etyczne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej związanej z kierunkiem studiów, w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości | KW_W02 KW_W08 |
Umiejętności: potrafi | |||
P6S_UW | Wykorzystanie wiedzy – rozwiązywane problemy i wykonywane zadania | wykorzystać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywanych przez: – dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych – w zakresie umiejętności ekspresji estetycznej: – w zakresie umiejętności realizacji prac artystycznych (sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki) w sposób świadomy posługiwać się narzędziami warsztatu artystycznego i technologią w trakcie prac projektowych; podejmować samodzielne decyzje dotyczące procesu projektowego i realizacji projektu; – w zakresie umiejętności warsztatowych: dbać o stały rozwój warsztatu projektanta wnętrz | KW_U01 KW_U02 KW_U05 KW_U07 |
P6S_UK | Komunikowanie się – odbieranie i tworzenie wypowiedzi, upowszechnianie wiedzy w środowisku naukowym i posługiwanie się językiem obcym | komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska, by dyskutować o nich posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego – w zakresie umiejętności werbalnych – w zakresie publicznych prezentacji: | KW_U04 KW_U08 KW_U09 KW_U10 KW_U11 |
P6S_UO | Organizacja pracy – planowanie i praca zespołowa | planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych (także o charakterze interdyscyplinarnym) | KW_U03 |
P6S_UU | Uczenie się – planowanie własnego rozwoju i rozwoju innych osób | samodzielnie planować i realizować zamierzone własne uczenie się przez całe życie | KW_U06 KW_U07 |
Kompetencje społeczne: jest gotów do | |||
P6S_KK | Oceny – krytyczne podejście | Krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści Uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązywaniem problemów – w zakresie właściwości umysłowych: zasięgania opinii ekspertów w przypadku wątpliwości w samodzielnym rozwiązywaniu problemów; panowania nad swoim zachowaniem podczas publicznych wystąpień | KW_K04 KW_K05 |
P6S_KO | Odpowiedzialność – wypełnianie zobowiązań społecznych i działanie na rzecz interesu publicznego | wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego inicjowania działań na rzecz interesu publicznego myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy | KW_K01 KW_K03 |
P6S_KR | Rola zawodowa – niezależności i rozwój etosu | Odpowiedzialne pełnienie ról zawodowych, w tym: dbałości o dorobek i tradycje zawodu – w zakresie niezależności: podejmowania działań, samodzielnych prac (analizowanie informacji i ich synteza, argumentacja i umiejętność organizacji pracy); | KW_K02
|
[1] Ustawa z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz. U. z 2016r., poz. 64 i poz.1010)
[2] Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 listopada 2018 roku w sprawie charakterystyk drugiego stopnia efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomach 6-8 Polskiej Ramy Kwalifikacji )Dz. U. z 2018 r. , poz. 2218)