Załącznik nr 1 do Uchwały Senatu
z dnia 28.04.2021 r.
PROGRAM KSZTAŁCENIA – DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
I. Charakterystyka studiów:
Nazwa kierunku | Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna |
Poziom kształcenia | 6 poziom Polskich Ram Kwalifikacji |
Profil kształcenia | praktyczny |
Typ studiów: | Studia licencjackie (6 semestrów) |
Tryb studiów | Studia stacjonarne, studia niestacjonarne |
Sumaryczna liczba punktów konieczna do ukończenia studiów i uzyskania tytułu zawodowego | Sp. Dz st.192/ns.190 sp. KSwZB ns.183 |
Nadawany tytuł | licencjat |
Dziedzina i dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia | Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina: |
Spójność kierunku studiów z misją Uczelni:
Prowadzenie studiów z zakresu dziennikarstwa i komunikacji społecznej wpisuje się bezpośrednio w misję Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych im. prof. Michała Iwaszkiewicza. Kierunek ten bowiem odzwierciedla dążenia, które legły u podstaw powołania Uczelni przez jej założyciela, a obecnie patrona – dążeniami tymi było łączenie wiedzy z praktyką, która zmienia rzeczywistość, co literalnie znajduje swój wyraz w misji uczelni. Jak bowiem czytamy, szkoła „powołana została z umiłowania kultury i sztuki (architektura wnętrz, wzornictwo), pragnienia sprawnego kierowania instytucjami mającymi wpływ na rzeczywistość (zarządzanie i prawo) oraz współkreowania przestrzeni medialnej (dziennikarstwo i komunikacja społeczna)”.
Program kierunku zapewnia studentowi wszechstronny rozwój. Obok kształcenia kierunkowego student realizuje program wybranej przez siebie specjalności.
Zasadniczym celem kształcenia na kierunku jest przygotowanie studenta do pracy w zespole. Wykształcenie odpowiedzialnego, świadomego dziennikarza.
Efekty uczenia się zostały zdefiniowane w obszarze wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych
Kod efektu uczenia się | Efekty uczenia się | Odniesienie do charakterystyk Polskiej Ramy Kwalifikacji | |
W zakresie WIEDZY | |||
KD_W01 | Ma wiedzę o charakterze nauk społecznych i humanistycznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk. | P6S_WG | |
KD_W02 | Ma wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji komunikowania społecznego. | P6S_WG, P6S_WK | |
KD_W03 | Ma wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do krajowych i międzynarodowych systemów medialnych. | P6S_WK | |
KD_W04 | Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych, w tym pogłębioną wiedzę na temat więzi komunikacyjnych, relacji na rynku mediów, zna rządzące nimi prawidłowości. | P6S_WK | |
KD_W05 | Ma wiedzę o człowieku jako podmiocie struktur społecznych oraz zasadach jego funkcjonowania i komunikowania w życiu społecznym. | P6S_WG | |
KD_W06 | Zna wybrane metody i narzędzia pracy dziennikarza, redaktora, rzecznika prasowego oraz podmiotów funkcjonujących w sferze komunikacji społecznej. | P6S_WG | |
KD_W07 | Ma wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł organizujących struktury medialne i instytucje społeczne, w tym administracji publicznej oraz sektora mediów komercyjnych, a także o ich podstawach prawnych, metodach i sposobach działania. | P6S_WG | |
KD_W08 | Ma wiedzę o procesach zmian wybranych struktur i instytucji społecznych (w tym systemów medialnych oraz podmiotów stanowiących społeczne otoczenie tych systemów), zna rządzące nimi prawidłowości. | P6S_WG, P6S_WK | |
KD_W09 | Ma wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur, instytucji i więzi w obszarze komunikacji społecznej oraz o ich historycznej ewolucji. | P6S_WG | |
KD_W10 | Zna pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej. | P6S_WG | |
KD_W11 | Zna ogólne zasady rozwoju przedsiębiorczości, narzędzi komunikacji, ma wiedzę z zakresu funkcjonowania systemów medialnych. | P6S_WG | |
KD_W12 | Zna specyfikę komunikacji marketingowej zarówno w mediach tradycyjnych, jak i mediach cyfrowych, specyfikę konstruowania w nich przekazu informacji, opinii. | P6S_WG | |
KD_W13 | Wie, czym jest komunikacja międzykulturowa oraz jakie znaczenie mają różnice międzykulturowe w budowaniu efektywnej komunikacji. | P6S_WG | |
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI | ||
KD_U01 | Potrafi prawidłowo obserwować, interpretować zjawiska społeczne, bieżące wydarzenia oraz rozpoznawać praktyczne znaczenie relacji pomiędzy nimi, jak i następstw. | P6S_UW |
KD_U02 | Potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania w praktyce przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych, bieżących wydarzeń, z punktu widzenia komunikacji społecznej oraz formułować własne opinie na ten temat. | P6S_UW |
KD_U03 | Potrafi zauważyć i ocenić zmiany w strukturach medialnych, zawartości merytorycznej, prognozować ich skutki w relacjach nadawca-odbiorca. | P6S_UW |
KD_U04 | Prawidłowo posługuje się narzędziami z zakresu komunikacji społecznej i pracy dziennikarskiej, redakcyjnej, w celu rozwiązania i opisania konkretnych problemów, wydarzeń. | P6S_UW |
KD_U05 | Posiada umiejętność weryfikacji i wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych obszarach komunikacji społecznej i dziennikarstwa z uwzględnieniem umiejętności nabytych w trakcie praktyk zawodowych. | P6S_UW |
KD_U06 | Posiada umiejętność proponowania rozwiązań konkretnego problemu dotyczącego pracy dziennikarskiej, redakcyjnej, także w sytuacjach kryzysowych, potrafi to opisać, ocenić. | P6S_UW |
KD_U07 | Posiada umiejętność rzetelnego researchu, analizy zgromadzonej treści, przygotowania typowych materiałów dziennikarskich i strategii komunikacyjnych. | P6S_UW |
KD_U08 | Posiada umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzone o umiejętność praktycznej oceny tych zjawisk w obszarze komunikacji społecznej i dziennikarstwa. | P6S_UW |
KD_U09 | Ma umiejętności językowe w zakresie przygotowania prac pisemnych w języku polskim i języku obcym właściwych dla kierunku dziennikarstwa i komunikacji społecznej. | P6S_UW, P6S_UO |
KD_U10 | Ma umiejętności językowe w zakresie przygotowania typowych wystąpień ustnych i pisemnych w języku polskim i języku obcym właściwych dla kierunku dziennikarstwa i komunikacji społecznej. | P6S_UK |
KD_U11 | Potrafi projektować strategię komunikacji marketingowej z wykorzystaniem nowoczesnych form transmitowania informacji. | P6S_UK |
KD_U12 | Potrafi wykorzystywać wiedzę na temat innych kultur w skutecznej komunikacji. | P6S_UW, P6S_UK |
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH | ||
KD_K01 | Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. | P6S_KK, P6S_KO |
KD_K02 | Potrafi komunikować się w sposób przystępny i zrozumiały z osobami z różnych grup społecznych i zawodowych. | P6S_KO |
KD_K03 | Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania i przełożyć to na konkretne działania. | P6S_KK, P6S_KO |
KD_K04 | Posługuje się wiedzą z zakresu dziennikarstwa i komunikacji społecznej z zachowaniem zasad etyki właściwych dla swojej roli zawodowej. | P6S_KO |
KD_K05 | Umie uczestniczyć w przygotowywaniu projektów z zakresu komunikacji społecznej i dziennikarstwa uwzględniając różnorodne aspekty praktyczne. | P6S_KO |
KD_K06 | Potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności. | P6S_KK |
KD_K07 | Potrafi myśleć i działać indywidualnie i w zespole w sposób przedsiębiorczy, efektywnie zarządzać czasem i informacją. | P6S_KO |
KD_K08 | Rozumie znaczenie nowoczesnych mediów w przekazywaniu komunikatów o charakterze społecznym i komercyjnym, w kształtowaniu opinii publicznej. | P6S_KO |
KD_K09 | Ma świadomość różnic międzykulturowych oraz ich roli w porozumiewaniu się. | P6S_KO |
KD_K10 | Wykazuje postawę szacunku i zainteresowania wobec innych kultur, innych poglądów. | P6S_KO |
Objaśnienie stosowanych oznaczeń:
KD – kod efektu uczenia się (K) dla kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna (D)
W – kategoria wiedzy w efektach uczenia się
U – kategoria umiejętności w efektach uczenia się
K – kategoria kompetencji społecznych w efektach uczenia się
01, 02, 03… – numer efektu uczenia się
P6S – poziom szósty Polskiej Ramy Kwalifikacji (tj. dla studiów I stopnia)
P6S_W – charakterystyki w zakresie wiedzy (+G – głębia i zakres, lub K – kontekst)
P6S_U – charakterystyki w zakresie umiejętności(+W – wykorzystanie wiedzy, lub K – komunikowanie się, lub O – organizacja pracy, lub U – uczenie się)
P6S_K – charakterystyki w zakresie kompetencji społecznych (+K – krytyczna ocena, lub O – odpowiedzialność, lub R – rola zawodowa)
III. Sposób weryfikacji i oceny efektów uczenia się osiągniętych w trakcie całego cyklu kształcenia (opis procesu prowadzącego do uzyskania efektów uczenia się)
przedmiotowe efekty uczenia się i formie ich weryfikacji określają prowadzący zajęcia.
Są one opisane w sylabusach.
Program studiów zakłada stosowanie różnych metod nauczania, które umożliwiają Studentowi osiągnięcie zdefiniowanych efektów uczenia się, jak wykład (forma przekazywania wiedzy, podczas której często wykorzystuje się multimedia), ćwiczenia (forma zajęć, podczas której rozwijane są umiejętności praktyczne), lektorat (podnoszenie kompetencji językowych przy pomocy projektów, prezentacji, rozmów), seminarium dyplomowe (konsultacje z mentorem wzbogacone o warsztaty, dyskusje)
Weryfikacja odbywa się poprzez:
– prace etapowe (realizowane w trakcie studiów jak kolokwia, referaty, prezentacje, projekty)
– zaliczenia i zaliczenia z oceną (kryteria oceniania uwzględnione w karcie przedmiotu)
– egzaminy z przedmiotu (forma ustna, pisemna, testowa lub praktyczna zawarta w
karcie przedmiotu)
– wymianę międzynarodową studentów (nabyta wiedza, umiejętności, kompetencje w kontekście pobytu w uczelni partnerskiej)
– praktyki studenckie (uzyskane efekty uczenia się podczas realizacji praktyk studenckich, weryfikacja następuje zgodnie z regulaminem praktyk i studenckich)
– proces dyplomowania (praca oceniana przez promotora i recenzenta, egzamin oceniany przez członków komisji)
Sylwetka absolwenta:
Absolwent kierunku jest świadomy występujących zjawisk społecznych, politycznych i kulturowych. Potrafi je interpretować. Zna zasady funkcjonowania i rolę mediów w społeczeństwie. Odznacza się wysoką sprawnością językową, posługuje się różnymi gatunkami dziennikarskimi. Posiada wiedzę i umiejętności praktyczne, kompetencje społeczne z zakresu komunikacji społecznej i dziennikarstwa.
Po uzyskaniu dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia jest zdolny do podjęcia studiów drugiego stopnia jak i studiów podyplomowych.
studia stacjonarne
I rok
1 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Historia Polski XX i XXI wieku | 30 |
|
| Egzamin | 6 |
2. | Socjologia ogólna | 30 |
|
| Egzamin | 5 |
3. | Ekonomia w praktyce | 15 | 15 |
| Egzamin | 5 |
4. | Technologie informacyjne |
| 30 |
| Zal.(ocena) | 2 |
5. | Przysposobienie biblioteczne |
| 2 |
| Zaliczenie | 1 |
6. | Lektorat j. angielskiego |
|
| 24 | Zal.(ocena) | 2 |
7. | BHP | 8 |
|
| Zaliczenie | 1 |
8. | Public Relations | 20 |
|
| Zal.(ocena) | 4 |
9. | Kreowanie roli społecznej dziennikarza |
| 20 |
| Zaliczenie | 3 |
10 | Kultura fizyczna |
| 30 |
| Zal.(ocena) | – |
Razem 224 godziny zajęć | 103 | 97 | 24 |
| 29 |
2 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu
| Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Podstawy prawa | 20 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
2. | Kultura języka |
| 30 |
| Zal.(ocena) | 5 |
3. | Nauka o komunikowaniu | 20 | 20 |
| Egzamin | 9 |
4. | Komputer w pracy dziennikarza |
| 30 |
| Zal.(ocena) | 3 |
5. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 24 | Zal.(ocena) | 2 |
6. | Wprowadzenie do marketingu internetowego |
|
| 20 | Zal.(ocena) | 2 |
7. | Podstawy politologii | 26 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
8. | Kultura fizyczna |
| 30 |
| Zal. (ocena) | – |
Razem 220 godzin zajęć | 66 | 110 | 44 |
| 27 | |
Ogółem na I roku 444 godzin zajęć | 169 | 207 | 68 |
| 56 |
II rok
3 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Historia mediów | 60 |
|
| Egzamin | 5 |
2. | Polski system medialny | 30 |
|
| Zal.(ocena) | 4 |
3. | Komunikacja niewerbalna |
| 18 |
| Zal. (ocena) | 4 |
4. | Komunikacja medialna |
| 20 |
| Zaliczenie | 3 |
5. | Wprowadzenie do marketingu politycznego | 30 |
|
| Zaliczenie | 3 |
6. | Organizacja pracy w redakcji |
| 30 |
| Zal.(ocena) | 3 |
7. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 24 | Zal.(ocena) | 2 |
8. | E-komunikacja |
|
| 20 | Zal.(ocena) | 3 |
9. | Metody wizualizacji informacji |
| 20 |
| Zal. (ocena) | 3 |
10. | Przedmiot dla specjalności Dziennikarskie źródła informacji |
| 20 |
| Zal. (ocena) | 3 |
Razem w semestrze 272 godziny zajęć | 120 | 108 | 44 |
| 33 |
4 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu
| Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Prawo mediów | 30 |
|
| Egzamin | 5 |
2. | Ochrona własności intelektualnej | 30 |
|
| Egzamin | 5 |
3. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 24 | Egzamin | 2 |
4. | Lektorat mediów |
| 24 |
| Zal. (ocena) | 2 |
5. | Warsztat rzecznika prasowego |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 3 |
6. | Przedmiot dla specjalności: | 10 |
| 20 | Zal.(ocena) | 3 |
7. | Przedmiot dla specjalności: Współczesne systemy polityczne | 30 |
|
| Egzamin | 4 |
8. | Przedmiot do wyboru: | 30 |
|
| Zal (ocena) | 5 |
9. | Studenckie praktyki zawodowe |
| 300 |
| Zaliczenie | 10 |
Razem w semestrze 513 godzin zajęć | 130 | 339 | 44 |
| 39 | |
Ogółem na II roku 785 godzin zajęć | 250 | 447 | 88 |
| 72 |
III rok
5 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Systemy medialne na świecie | 30 |
|
| Egzamin | 4 |
2. | Warsztat dziennikarski |
| 45 |
| Zal.(ocena) | 4 |
3. | UE i jej instytucje | 30 |
|
| Egzamin | 3 |
4. | Przedmiot do wyboru: – sprawozdanie – reportaż – felieton i komentarz |
| 2×14 |
| Zal.(ocena) | 2×2 |
5. | Lektorat mediów |
|
| 24 | Zal. (ocena) | 2 |
6. | Human centered design |
| 20 |
| Zal. (ocena) | 2 |
7. | Social media |
| 20 |
| Zal. (ocena) | 2 |
8. | Przedmiot dla specjalności: |
| 20 |
| Zal.(ocena) | 4 |
9. | Warsztaty doradztwa zawodowego |
|
| 8 | Zaliczenie | 1 |
10. | Warsztaty doradztwa zawodowego – współczesne wyzwania rynku pracy |
|
| 8 | Zaliczenie | 1 |
11. | Studencka praktyka zawodowa |
| 150 |
| Zaliczenie | 5 |
Razem w semestrze 383 godziny zajęć | 60 | 283 | 40 |
| 32 |
6 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | ||
1. | Etyka dziennikarska | 30 |
|
| Zal.(ocena) | 3 | ||
2. | Konsultacje dyplomowe |
|
| 45 | Zaliczenie | 10 | ||
3. | Przedmiot do wyboru: – komentarz – artykuł publicystyczny – recenzja – wywiad |
| 2×14 |
| Zal.(ocena) | 2×2 | ||
4. | Przedmiot do wyboru – Retoryka i erystyka | 10 | 5 |
| zaliczenie | 2 | ||
5. | Przedmiot dla specjalności: |
|
| 24 | Zal. (ocena) | 2 | ||
6. | Przedmiot dla specjalności: |
|
| 15 | Zal. (ocena) | 2 | ||
7. | Studencka praktyka zawodowa |
| 270 |
|
| 9 | ||
Razem w semestrze 427 godzin zajęć | 40 | 303 | 84 |
| 32 | |||
Ogółem na III roku 810 godzin zajęć | 100 | 586 | 124 |
| 64 | |||
Ogółem w trakcie studiów 2039 godzin zajęć | 519 | 1240 | 280 |
| 192 | |||
I rok
1 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Historia Polski XX i XXI wieku | 30 |
|
| Egzamin | 6 |
2. | Socjologia ogólna | 30 |
|
| Egzamin | 5 |
3. | Ekonomia w praktyce | 15 | 15 |
| Egzamin | 5 |
4. | Technologie informacyjne |
| 30 |
| Zal.(ocena) | 2 |
5. | Przysposobienie biblioteczne |
| 2 |
| Zaliczenie | 1 |
6. | Lektorat j. angielskiego |
|
| 24 | Zal.(ocena) | 2 |
7. | BHP | 8 |
|
| Zaliczenie | 1 |
8. | Public Relations | 20 |
|
| Zal.(ocena) | 4 |
9. | Kreowanie roli społecznej dziennikarza |
| 20 |
| Zaliczenie | 3 |
10. | Kultura fizyczna |
| 30 |
| Zal. (ocena) | – |
Razem 224 godziny zajęć | 103 | 97 | 24 |
| 29 |
2 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu
| Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Podstawy prawa | 20 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
2. | Kultura języka |
| 30 |
| Zal.(ocena) | 5 |
3. | Nauka o komunikowaniu | 20 | 20 |
| Egzamin | 9 |
4. | Komputer w pracy dziennikarza |
| 30 |
| Zal.(ocena) | 3 |
5. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 24 | Zal.(ocena) | 2 |
6. | Podstawy politologii | 26 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
7. | Wprowadzenie do marketingu internetowego |
|
| 20 | Zal.(ocena) | 2 |
8. | Kultura fizyczna |
| 30 |
| Zal. (ocena) | – |
Razem 220 godzin zajęć | 66 | 110 | 44 |
| 27 | |
Ogółem na I roku 444 godzin zajęć | 169 | 207 | 68 |
| 56 |
II rok
3 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Historia mediów | 60 |
|
| Egzamin | 5 |
2. | Polski system medialny | 30 |
|
| Zal.(ocena) | 4 |
3. | Komunikacja niewerbalna |
| 18 |
| Zal.(ocena) | 4 |
4. | Komunikacja medialna |
| 20 |
| zaliczenie | 3 |
5. | Wprowadzenie do marketingu politycznego | 30 |
|
| zaliczenie | 3 |
6. | Organizacja pracy w redakcji |
| 30 |
| Zal.(ocena) | 3 |
7. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 24 | Zal.(ocena) | 2 |
8. | E-komunikacja |
|
| 20 | Zal.(ocena) | 3 |
9. | Metody wizualizacji informacji |
| 20 |
| Zal. (ocena) | 3 |
Razem w semestrze 252 godziny zajęć | 120 | 88 | 44 |
| 30 |
4 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu
| Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | |
1. | Prawo mediów | 30 |
|
| Egzamin | 5 | |
2. | Ochrona własności intelektualnej | 30 |
|
| Egzamin | 5 | |
3. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 24 | Egzamin | 2 | |
4. | Lektorat mediów |
| 24 |
| Zal. (ocena) | 2 | |
5. | Warsztat rzecznika prasowego |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 3 | |
6. | Przedmiot dla specjalności: Kampania reklamowa w Internecie |
|
| 26 | Zal.(ocena) | 3 | |
7. | Kultura fizyczna |
| 30 |
| Zal.(ocena) | – | |
8. | Przedmiot do wyboru – Wybrane zagadnienia z estetyki | 30 |
|
| Zal. (ocnea) | 5 | |
9. | Studenckie praktyki zawodowe |
| 300 |
| Zaliczenie | 10 | |
Razem w semestrze 509 godzin zajęć | 90 | 369 | 50 |
| 35 | ||
Ogółem na II roku 761 godzin zajęć | 210 | 457 | 94 |
| 65 | ||
III rok
5 semestr
Lp. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Systemy medialne na świecie | 30 |
|
| Egzamin | 4 |
2. | Warsztat dziennikarski |
| 45 |
| Zal.(ocena) | 4 |
3. | UE i jej instytucje | 30 |
|
| Egzamin | 3 |
4. | Lektorat mediów |
|
| 24 | Zal. (ocena) | 2 |
5. | Human centered design |
| 20 |
| Zal. (ocena) | 2 |
6. | Social media |
| 20 |
| Zal. (ocena) | 2 |
7. | Przedmiot do wyboru: – sprawozdanie – reportaż – felieton i komentarz |
| 2×14 |
| Zal.(ocena) | 2×2 |
8. | Przedmiot dla specjalności |
| 20 |
| Zal.(ocena) | 3 |
9. | Przedmiot dla specjalności: |
| 14 |
| Zal.(ocena) | 3 |
10. | Warsztaty doradztwa zawodowego |
|
| 8 | Zaliczenie | 1 |
11. | Warsztaty doradztwa zawodowego – współczesne wyzwania rynku pracy |
|
| 8 | Zaliczenie | 1 |
Razem w semestrze 247 godzin zajęć | 60 | 147 | 40 |
| 29 |
6 semestr
L.p | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Etyka dziennikarska | 30 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
2. | Konsultacje dyplomowe |
|
| 30 | Zaliczenie | 10 |
3. | Przedmiot do wyboru: – komentarz – artykuł publicystyczny – recenzja – wywiad |
| 2×14 |
| Zal.(ocena) | 2×2 |
4. | Przedmiot do wyboru – Retoryka i erystyka | 10 | 5 |
| zaliczenie | 2 |
5. | Przedmiot dla specjalności: |
| 20 |
| Zal. (ocena) | 2 |
6. | Przedmiot dla specjalności: |
| 20 |
| Zal. (ocena) | 2 |
7. | Przedmiot dla specjalności: |
| 18 |
| Zal. (ocena) | 3 |
8. | Przedmiot dla specjalności: |
| 20 |
| Zal. (ocena) | 2 |
8. | Studencka praktyka zawodowa |
| 270 |
|
| 9 |
Razem w semestrze 451 godzin zajęć | 40 | 381 | 30 |
| 37 | |
Ogółem na III roku 698 godzin zajęć | 100 | 528 | 70 |
| 66 | |
Ogółem w trakcie studiów 1903 godziny | 479 | 1192 | 232 |
| 188 |
Studia niestacjonarne:
I rok
1 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Historia Polski XX i XXI wieku | 18 |
|
| Egzamin | 6 |
2. | Socjologia ogólna | 18 |
|
| Egzamin | 5 |
3. | Ekonomia w praktyce | 10 | 8 |
| Egzamin | 5 |
4. | Technologie informacyjne |
| 18 |
| Zal.(ocena) | 2 |
5. | Przysposobienie biblioteczne |
| 2 |
| Zaliczenie | 1 |
6. | Lektorat j. angielskiego |
|
| 14 | Zal.(ocena) | 2 |
7. | BHP | 8 |
|
| Zaliczenie | 1 |
8. | Public Relations | 15 |
|
| Zal.(ocena) | 4 |
9. | Kreowanie roli społecznej dziennikarza |
| 15 |
| Zaliczenie | 3 |
Razem 126 godzin zajęć | 69 | 43 | 14 |
| 29 |
2 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu
| Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Podstawy prawa | 14 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
2. | Kultura języka |
| 20 |
| Zal.(ocena) | 5 |
3. | Nauka o komunikowaniu | 12 | 12 |
| Egzamin | 9 |
4. | Komputer w pracy dziennikarza |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 3 |
5. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 14 | Zal.(ocena) | 2 |
6. | Wprowadzenie do marketingu internetowego |
|
| 15 | Zal.(ocena) | 2 |
7. | Podstawy politologii | 16 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
Razem 118 godzin zajęć | 42 | 47 | 29 |
| 27 | |
Ogółem na I roku 244 godziny zajęć | 111 | 90 | 43 |
| 56 |
II rok
3 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
6. | Historia mediów | 36 |
|
| Egzamin | 5 |
7. | Polski system medialny | 18 |
|
| Zal.(ocena) | 4 |
8. | Komunikacja niewerbalna |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 4 |
4. | Komunikacja medialna |
| 12 |
| Zaliczenie | 3 |
4. | Wprowadzenie do marketingu politycznego | 18 |
|
| Zaliczenie | 3 |
5. | Organizacja pracy w redakcji |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 3 |
6. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 14 | Zal.(ocena) | 2 |
7. | E-komunikacja |
|
| 14 | Zal.(ocena) | 3 |
8. | Metody wizualizacji informacji |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 3 |
9. | Przedmiot dla specjalności Dziennikarskie źródła informacji |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 3 |
Razem w semestrze 172 godziny zajęć | 72 | 72 | 28 |
| 33 |
4 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu
| Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Prawo mediów | 20 |
|
| Egzamin | 5 |
2. | Ochrona własności intelektualnej | 18 |
|
| Egzamin | 5 |
3. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 14 | Egzamin | 2 |
4. | Lektorat mediów |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 2 |
5. | Warsztat rzecznika prasowego |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 3 |
6. | Przedmiot dla specjalności: | 10 |
| 10 | Zal.(ocena) | 3 |
7. | Przedmiot dla specjalności: Współczesne systemy polityczne | 18 |
|
| Egzamin | 4 |
8. | Przedmiot do wyboru: | 18 |
|
| Zal (ocena) | 5 |
9. | Studenckie praktyki zawodowe |
| 300 |
| Zaliczenie | 10 |
Razem w semestrze 438 godzin zajęć | 84 | 330 | 24 |
| 39 | |
Ogółem na II roku 610 godziny zajęć | 156 | 402 | 52 |
| 72 |
III rok
5 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
12. | Systemy medialne na świecie | 18 |
|
| Egzamin | 4 |
13. | Warsztat dziennikarski |
| 25 |
| Zal.(ocena) | 4 |
14. | UE i jej instytucje | 18 |
|
| Egzamin | 3 |
15. | Przedmiot do wyboru: – sprawozdanie – reportaż – felieton i komentarz |
| 2×14 |
| Zal.(ocena) | 2×2 |
16. | Lektorat mediów |
|
| 24 | Zal. (ocena) | 2 |
17. | Human centered design |
| 10 |
| Zal. (ocena) | 2 |
18. | Social media |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 2 |
19. | Przedmiot dla specjalności: |
| 18 |
| Zal.(ocena) | 4 |
20. | Warsztaty doradztwa zawodowego |
|
| 8 | Zaliczenie | 1 |
21. | Warsztaty doradztwa zawodowego – współczesne wyzwania rynku pracy |
|
| 8 | Zaliczenie | 1 |
22. | Studencka praktyka zawodowa |
| 150 |
| Zaliczenie | 5 |
Razem w semestrze 322 godziny zajęć | 36 | 246 | 40 |
| 32 |
6 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | ||
3. | Etyka dziennikarska | 18 |
|
| Zal.(ocena) | 3 | ||
4. | Konsultacje dyplomowe |
|
| 20 | Zaliczenie | 10 | ||
3. | Przedmiot do wyboru: – komentarz – artykuł publicystyczny – recenzja – wywiad |
| 2×14 |
| Zal.(ocena) | 2×2 | ||
4. | Przedmiot do wyboru – Retoryka i erystyka | 10 | 5 |
| zaliczenie | 2 | ||
5. | Przedmiot dla specjalności: |
|
| 15 | Zal. (ocena) | 2 | ||
6. | Przedmiot dla specjalności: |
|
| 15 | Zal. (ocena) | 2 | ||
7. | Studencka praktyka zawodowa |
| 270 |
|
| 9 | ||
Razem w semestrze 381 godzin zajęć | 28 | 303 | 50 |
| 32 | |||
Ogółem na III roku 703 godziny zajęć | 64 | 549 | 90 |
| 64 | |||
Ogółem w trakcie studiów 1557 godzin zajęć | 331 | 1041 | 185 |
| 192 | |||
I rok
1 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
9. | Historia Polski XX i XXI wieku | 18 |
|
| Egzamin | 6 |
2. | Socjologia ogólna | 18 |
|
| Egzamin | 5 |
3. | Ekonomia w praktyce | 10 | 8 |
| Egzamin | 5 |
4. | Technologie informacyjne |
| 18 |
| Zal.(ocena) | 2 |
5. | Przysposobienie biblioteczne |
| 2 |
| Zaliczenie | 1 |
6. | Lektorat j. angielskiego |
|
| 14 | Zal.(ocena) | 2 |
7. | BHP | 8 |
|
| Zaliczenie | 1 |
8. | Public Relations | 15 |
|
| Zal.(ocena) | 4 |
9. | Kreowanie roli społecznej dziennikarza |
| 15 |
| Zaliczenie | 3 |
Razem 126 godzin zajęć | 69 | 43 | 14 |
| 29 |
2 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu
| Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Podstawy prawa | 14 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
2. | Kultura języka |
| 20 |
| Zal.(ocena) | 5 |
3. | Nauka o komunikowaniu | 12 | 12 |
| Egzamin | 9 |
4. | Komputer w pracy dziennikarza |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 3 |
5. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 14 | Zal.(ocena) | 2 |
6. | Podstawy politologii | 16 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
7. | Wprowadzenie do marketingu internetowego |
|
| 15 | Zal.(ocena) | 2 |
Razem 118 godzin zajęć | 42 | 47 | 29 |
| 27 | |
Ogółem na I roku 244 godzin zajęć | 111 | 90 | 43 |
| 56 |
II rok
3 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Historia mediów | 36 |
|
| Egzamin | 5 |
2. | Polski system medialny | 18 |
|
| Zal.(ocena) | 4 |
3. | Komunikacja niewerbalna |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 4 |
4. | Komunikacja medialna |
| 12 |
| zaliczenie | 3 |
5. | Wprowadzenie do marketingu politycznego | 18 |
|
| zaliczenie | 3 |
6. | Organizacja pracy w redakcji |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 3 |
7. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 14 | Zal.(ocena) | 2 |
8. | E-komunikacja |
|
| 14 | Zal.(ocena) | 3 |
9. | Metody wizualizacji informacji |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 3 |
Razem w semestrze 157 godzin zajęć | 72 | 57 | 28 |
| 30 |
4 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu
| Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | |
1. | Prawo mediów | 20 |
|
| Egzamin | 5 | |
2. | Ochrona własności intelektualnej | 18 |
|
| Egzamin | 5 | |
3. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 14 | Egzamin | 2 | |
4. | Lektorat mediów |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 2 | |
5. | Warsztat rzecznika prasowego |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 3 | |
6. | Przedmiot dla specjalności: Kampania reklamowa w Internecie |
|
| 26 | Zal.(ocena) | 3 | |
7. | Przedmiot do wyboru – Wybrane zagadnienia z estetyki | 18 |
|
|
| 5 | |
8. | Studenckie praktyki zawodowe |
| 300 |
| Zaliczenie | 10 | |
Razem w semestrze 426 godzin zajęć | 56 | 330 | 40 |
| 35 | ||
Ogółem na II roku 583 godzin zajęć | 128 | 387 | 68 |
| 65 | ||
III rok
5 semestr
Lp. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Systemy medialne na świecie | 18 |
|
| Egzamin | 4 |
2. | Warsztat dziennikarski |
| 25 |
| Zal.(ocena) | 4 |
3. | UE i jej instytucje | 18 |
|
| Egzamin | 3 |
4. | Lektorat mediów |
|
| 15 | Zal. (ocena) | 2 |
5. | Human centered design |
| 10 |
| Zal. (ocena) | 2 |
6. | Social media |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 2 |
7. | Przedmiot dla specjalności |
| 10 |
| Zal. (ocena) | 3 |
8. | Przedmiot dla specjalności: |
| 10 |
| Zal. (ocena) | 3 |
9. | Warsztaty doradztwa zawodowego |
|
| 8 | Zaliczenie | 1 |
10. | Warsztaty doradztwa zawodowego – współczesne wyzwania rynku pracy |
|
| 8 | Zaliczenie | 1 |
11. | Studencka praktyka zawodowa |
| 150 |
|
| 5 |
Razem w semestrze 287 godzin zajęć | 36 | 220 | 31 |
| 30 |
6 semestr
L.p | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Etyka dziennikarska | 18 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
2. | Konsultacje dyplomowe |
|
| 20 | Zaliczenie | 10 |
3. | Przedmiot do wyboru – Retoryka i erystyka | 10 | 5 |
| zaliczenie | 2 |
4. | Przedmiot dla specjalności: |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 2 |
5. | Przedmiot dla specjalności: |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 2 |
6. | Przedmiot dla specjalności: |
| 18 |
| Zal. (ocena) | 3 |
7. | Przedmiot dla specjalności: |
| 10 |
| Zal. (ocena) | 2 |
8. | Studencka praktyka zawodowa |
| 270 |
| zaliczenie | 9 |
Razem w semestrze 381 godzin zajęć | 28 | 333 | 20 |
| 33 | |
Ogółem na III roku 668 godzin zajęć | 64 | 553 | 51 |
| 63 | |
Ogółem w trakcie studiów 1495 godzin | 303 | 1030 | 162 |
| 185 |
I rok
1 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Historia Polski XX i XXI wieku | 18 |
|
| Egzamin | 6 |
2. | Socjologia ogólna | 18 |
|
| Egzamin | 5 |
3. | Ekonomia w praktyce | 10 | 8 |
| Egzamin | 5 |
4. | Technologie informacyjne |
| 18 |
| Zal.(ocena) | 2 |
5. | Przysposobienie biblioteczne |
| 2 |
| Zaliczenie | 1 |
6. | Lektorat j. angielskiego |
|
| 14 | Zal.(ocena) | 2 |
7. | BHP | 8 |
|
| Zaliczenie | 1 |
8. | Public Relations | 15 |
|
| Zal.(ocena) | 4 |
9. | Kreowanie roli społecznej dziennikarza |
| 15 |
| Zaliczenie | 3 |
Razem 118 godzin zajęć | 69 | 43 | 14 |
| 29 |
2 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu
| Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Podstawy prawa | 14 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
2. | Kultura języka |
| 20 |
| Zal.(ocena) | 5 |
3. | Nauka o komunikowaniu | 12 | 12 |
| Egzamin | 9 |
4. | Komputer w pracy dziennikarza |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 3 |
5. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 14 | Zal.(ocena) | 2 |
6. | Przedmiot dla specjalności: | 15 |
|
| Zal.(ocena) | 2 |
7. | Podstawy politologii | 16 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
Razem 118 godzin zajęć | 57 | 47 | 14 |
| 27 | |
Ogółem na I roku 244 godzin zajęć | 126 | 90 | 28 |
| 56 |
II rok
3 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Historia mediów | 36 |
|
| Egzamin | 5 |
2. | Polski system medialny | 18 |
|
| Zal.(ocena) | 4 |
3. | Komunikacja niewerbalna |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 4 |
4. | Komunikacja medialna |
| 12 |
| Zaliczenie | 3 |
5. | Wprowadzenie do marketingu politycznego | 18 |
|
| Zaliczenie | 3 |
5. | Organizacja pracy w redakcji |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 3 |
7. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 14 | Zal.(ocena) | 2 |
8. | Przedmiot dla specjalności: | 10 |
|
| Zal. (ocena) | 3 |
9. | Przedmiot dla specjalności: Dziennikarskie źródła informacji |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 3 |
Razem w semestrze 153 godzin zajęć | 82 | 57 | 14 |
| 30 |
4 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu
| Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Prawo mediów | 20 |
|
| Egzamin | 5 |
2. | Ochrona własności intelektualnej | 18 |
|
| Egzamin | 5 |
3. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 14 | Egzamin | 2 |
4. | Lektorat mediów |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 2 |
5. | Warsztat rzecznika prasowego |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 3 |
6. | Przedmiot do wyboru: | 15 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
7. | Przedmiot dla specjalności: Współczesne systemy polityczne | 18 |
|
| Egzamin | 4 |
8. | Przedmiot do wyboru: | 18 |
|
| Zal (ocena) | 5 |
9. | Studenckie praktyki zawodowe |
| 300 |
| Zaliczenie | 10 |
Razem w semestrze 433 godzin zajęć | 89 | 330 | 14 |
| 39 | |
Ogółem na II roku 586 godzin zajęć | 171 | 387 | 28 |
| 69 |
III rok
5 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | |
1. | Systemy medialne na świecie | 18 |
|
| Egzamin | 4 | |
2. | UE i jej instytucje | 18 |
|
| Egzamin | 3 | |
3. | Lektorat mediów |
|
| 24 | Zal. (ocena) | 2 | |
4. | Human centered design |
| 10 |
| Zal. (ocena) | 2 | |
5. | Social media |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 2 | |
6. | Przedmiot dla specjalności: |
| 18 |
| Zal.(ocena) | 4 | |
7. | Warsztaty doradztwa zawodowego |
|
| 8 | Zaliczenie | 1 | |
8. | Warsztaty doradztwa zawodowego – współczesne wyzwania rynku pracy |
|
| 8 | Zaliczenie | 1 | |
9. | Studencka praktyka zawodowa |
| 150 |
| Zaliczenie | 5 | |
10. | Wykład monograficzny |
|
| 10 | Zaliczenie | 2 | |
Razem w semestrze 279 godzin zajęć | 36 | 193 | 50 | Zaliczenie | 26 | ||
6 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | |
1. | Etyka dziennikarska | 18 |
|
| Zal.(ocena) | 3 | |
2. | Konsultacje dyplomowe |
|
| 20 | Zaliczenie | 10 | |
3. | Warsztat dziennikarski |
| 25 |
| Zal.(ocena) | 4 | |
4. | Przedmiot do wyboru – Retoryka i erystyka | 10 | 5 |
| zaliczenie | 2 | |
5. | Przedmiot dla specjalności: |
|
| 16 | Zal. (ocena) | 2 | |
6. | Przedmiot dla specjalności: |
|
| 15 | Zal. (ocena) | 2 | |
7. | Studencka praktyka zawodowa |
| 270 |
| Zaliczenie | 9 | |
Razem w semestrze 379 godzin zajęć | 28 | 300 | 51 |
| 32 | ||
Ogółem na III roku 658 godzin zajęć | 64 | 493 | 101 |
| 58 | ||
Ogółem w trakcie studiów 1488 godzin | 361 | 970 | 157 |
| 183 | ||
W programie studiów zawarte są obowiązkowe praktyki zawodowe w wymiarze 6 miesięcy zarówno dla studiów stacjonarnych jak i niestacjonarnych (720h).
Celem praktyki jest przygotowanie się do wejścia na rynek pracy przez ugruntowanie zdobytej na studiach wiedzy, poszerzenie umiejętności i kompetencji społecznych.