Studia w zakresie Projektowania Gier Komputerowych, przygotowują studentów do działalności w obszarze zarówno projektowania gier, aplikacji multimedialnych, modelowania 3D, jak i działań w obszarze nowych mediów. Podstawowym celem jest kształcenie profesjonalnych grafików, game designerów, projektantów, umiejących twórczo i oryginalnie realizować swoje idee, na podstawie cyfrowego warsztatu pracy. Studenci mogą skupić się na procesie tworzenia gier oraz poznać zagadnienia dotyczące ich dystrybucji i promocji, udając się na staże i praktyki w firmach produkujących gry w kraju, jak i za granicą.
Projektowanie gier komputerowych to proces tworzenia zasad i fabuły gry komputerowej, wiodący od wymyślenia ogólnej koncepcji do opracowania pełnej i szczegółowej dokumentacji technicznej, pozwalającej na implementację gry. Wieloaspektowość tego procesu czyni z projektowania gier komputerowych niezwykle interesujący temat zajęć dydaktycznych, które mogą być ukierunkowane na przykład na rozwijanie myślenia twórczego poprzez kreowanie fabuły i logiki nowych gier, ćwiczenie myślenia analitycznego w drodze porównywania i rozkładania na elementy składowe istniejących gier, naukę zarządzania i organizacji pracy w zespole projektowym czy wreszcie zapoznawanie uczestników kursu z nowoczesnymi technologiami w dziedzinie projektowania, programowania, grafiki i animacji komputerowej. Warto przy tym zwrócić uwagę, że w odróżnieniu od programowania gier (to jest procesu przekształcania dokumentacji technicznej w działającą grę komputerową) ich projektowanie nie wymaga koniecznie specjalistycznych umiejętności technicznych – jeżeli wynika tak z założonych celów kursu i umiejętności jego uczestników, nauczanie projektowania gier może skupiać się niemal wyłącznie na aspektach pozatechnicznych.
Absolwenci specjalności Projektowanie Gier Komputerowych będą przygotowani do podjęcia samodzielnej pracy projektowania gier oraz aplikacji mobilnych. Specjalność skierowana jest do osób zainteresowanych grami, grafiką komputerową, multimediami, nowoczesnymi technologiami, informatyką. Student zdobędzie podstawy tworzenia gier komputerowych ze szczególnym naciskiem na aspekty praktyczne, jak i artystyczne.
Student nastawiony jest na zdobywanie wiedzy z projektowania graficznego, tworzenia ilustracji interaktywnej, kreacji postaci oraz sceno rysów, modelowania 3D, animacji, teksturowania oraz graficznych interfejsów, obróbki obrazu, projektowania gier komputerowych, opracowywania mechaniki gier, logiki rozgrywki. Ponadto program dostarcza wiedzy z zakresu historii sztuki, historii kultury, historii gier i cywilizacji. Podczas nauki można nauczyć się też zarządzania procesem produkcji oraz ewaluacji produktu.