Efekty uczenia się dla kierunku Wzornictwo – studia II stopnia
Oznaczenia:
KW2-– kierunkowe efekty uczenia się dla Wzornictwa – II stopień
W – kategoria wiedzy w efektach uczenia się
U – kategoria umiejętności w efektach uczenia się
K – kategoria kompetencji społecznych w efektach uczenia się
1, 2, 3… – numer efektu uczenia się
Symbol | Efekty uczenia się dla kierunku Wzornictwo Po ukończeniu studiów drugiego stopnia na kierunku Wzornictwo wnętrz absolwent: | Odniesienie do efektów kształcenia w obszarze kształcenia w zakresie sztuk plastycznych |
|
WIEDZA | |||
KW2_W01 | w pogłębionym stopniu wykazuje się wiadomościami w zakresie dyscyplin artystycznych i związanych z wzornictwem, które umożliwiają mu właściwe rozpoznawanie, definiowanie i rozwiązywanie złożonych zagadnień z tych dziedzin | P7S_WG |
|
KW2_W02 | w zwiększonym zakresie ma wiedzę umożliwiającą rozpoznanie relacji pomiędzy sztukami plastycznymi i użytkowymi, ich wzajemnego oddziaływania w zmieniających się kontekstach historycznych, kulturowych i społecznych | P7S_WK |
|
KW2_W03 | na podniesionym poziomie potrafi w oryginalny sposób wykorzystać w działalności twórczej i projektowej wiedzę z zakresu historii sztuki i wzornictwa | P7S_WG |
|
KW2_W04 | na podwyższonym poziomie ma szczegółową wiedzę w zakresie technologii stosowanych we wzornictwie oraz wiedzę teoretyczną z tego zakresu, którą wykorzystuje dla ciągłego rozwoju umiejętności projektowych i artystycznych również w zakresie technologi cyfrowych i informacyjnych wykorzystywane w różnych dziedzinach wzornictwa oraz programach komputerowych wspomagających procesy projektowania dostosowane do kierunku wzornictwo i wybranej specjalizacji | P7S_WG |
|
KW2_W05 | ma świadomość konieczności tworzenia własnej, niezależnej kreacji artystycznej, zna czynniki umożliwiające swobodę artystycznej wypowiedzi na zaawansowanym poziomie, w kontekście pracy jako projektant wzornictwa i w odniesieniu do wybranej specjalizacji | P7S_WG |
|
KW2_W06 | w pogłębionym stopniu ma świadomość konieczności stosowania zasad zrównoważonego projektowania, zachowania równowagi pomiędzy potrzebami człowieka i cywilizacji a ochroną środowiska i zachowania go w jak najzdrowszej, niezmienionej formie dla przyszłych pokoleń, w szczególności w związku z wybraną specjalizacją wzornictwa | P7S_WK |
|
KW2_W07 | rozumie ogromną rolę i konieczność stosowania zasad dostępności dla osób zależnych w zakresie projektowania wzornictwa i jego roli w niwelowaniu barier pomiędzy osobami niepełnosprawnymi i pełnosprawnymi, w szczególności dla wybranej specjalizacji wzornictwa | P7S_WG |
|
|
|
|
|
UMIEJĘTNOŚCI | |||
KW2_U01 | w pogłębionej refleksji i kontekście potrafi w oparciu o własną, rozwiniętą osobowość artystyczną tworzyć oryginalne koncepcje | P7S_UW |
|
KW2_U02 | umie połączyć zadania projektowe wzornictwa i wybranej specjalizacji z realizacją własnych koncepcji artystycznych | P7S_UW |
|
KW2_U03 | w umie działać w sposób samodzielny i odpowiednio dobierać środki do realizacji prac artystycznych i projektowych z zakresu wzornictwa, i w szczególności dla wybranej specjalizacji | P7S_UO |
|
KW2_U04 | w zaawansowanym stopniu potrafi uwzględniać w projektach wzorniczych i wybranej specjalizacji kontekst społeczny i prawny oraz aspekt estetyczny | P7S_UK |
|
KW2_U05 | aktywnie i samodzielnie umie podejmować inicjatywę podczas pracy zespołowej, a także koordynować pracę innych osób | P7S_UK |
|
KW2_U06 | stale rozwija swoje umiejętności warsztatowe, poprzez działania w zakresie projektów artystycznych, związanych z określoną specjalizacją wzorniczą, również we współpracy z różnymi odbiorcami | P7S_UU |
|
KW2_U07 | w dojrzały sposób potrafi tworzyć własną, niezależną kreację artystyczną z wykorzystaniem czynników umożliwiających swobodę artystycznej wypowiedzi w zakresie projektowania wzornictwa i wybranej specjalizacji | P7S_UO |
|
KW2_U08 | na podwyższonym poziomie potrafi formułować rozwinięte wypowiedzi w dziedzinach związanych ze sztuką oraz wzornictwem, posiada umiejętność analizy i syntezy zjawisk artystycznych przydatną przy tworzeniu prac pisemnych | P7S_UK |
|
KW2_U09 | posiada szeroki zasób słownictwa z dziedziny sztuki i wzornictwa zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego | P7S_UK |
|
KW2_U10 | ma doświadczenie w swobodnej, publicznej prezentacji własnych dokonań artystycznych, projektowych, zawodowych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych, w pogłębionym zakresie | P7S_UK |
|
KOMPETENCJE SPOŁECZNE | |||
KW2_K01 | rozumie wagę konieczności ustawicznego kształcenia, rozwoju własnej przedsiębiorczości, umie inspirować w tej dziedzinie inne osoby | P7S_KO |
|
KW2_K02 | potrafi dokonywać zaawansowanej analizy i syntezy informacji pochodzących z różnych źródeł, poszukiwać i weryfikować nowe źródła informacji oraz wykorzystywać je do działań praktycznych, w obszarze związanym z wykonywaniem zawodu projektanta wzornictwa i w szczególności wybranej specjalizacji wzornictwa | P7S_KK |
|
KW2_K03 | potrafi wykorzystać psychologiczne mechanizmy umożliwiające bardziej efektywne działanie przy realizacji własnych projektów, wykorzystuje różne mechanizmy w procesie podejmowania decyzji i współpracy z innymi na zaawansowanym poziomie | P7S_KR |
|
KW2_K04 | w dojrzały sposób umie krytycznie ocenić wyniki własnej pracy oraz wyniki pracy innych osób i wyciągać konstruktywne wnioski | P7S_KK |
|
KW2_K05 | umie funkcjonować w społeczeństwie, potrafi dobrze komunikować się i współpracować z innymi osobami przy realizacji wspólnych projektów, umie przejmować inicjatywę oraz koordynować pracę zespołową, negocjować i organizować działania we wzmożonym zakresie | P7S_KO |
|
KW2_K06 | rozumie wagę i konieczność ochrony praw autorskich, zna podstawowe pojęcia z zakresu tego prawa i potrafi je zastosować do poprawnej interpretacji konkretnych przypadków, z którymi styka się w rzeczywistości, w tym obrony własnych praw w obszarze związanym z wykonywaniem zawodu projektanta wzornictwa i w szczególności wybranej specjalizacji wzornictwa | P7S_KR |
|
Charakterystyki efektów uczenia się z rozwinięciem dla dziedziny sztuki
Kod składnika opisu | Kategoria opisowa, aspekty o znaczeniu podstawowym | Charakterystyki efektów z rozwinięciem dla dziedziny sztuki | Odniesie do kierunkowych efektów uczenia się |
Wiedza: wie i rozumie | |||
P7S_WG | Zakres i głębia – kompletność perspektywy poznawczej i zależności | w zaawansowanym stopniu zasady dotyczące dziedziny sztuki, do których przypisany jest kierunek studiów, kontekst historyczny i kulturowy poszczególnych dyscyplin artystycznych i ich związek z obszarami współczesnego życia, zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów i wzajemnych relacji między teoretycznymi i praktycznymi aspektami kierunku studiów : – w zakresie wiedzy o realizacji prac artystycznych (środków ekspresji i umiejętności warsztatowych) kreowania działań artystycznych o wysokim stopniu oryginalności na podstawie wiedzy o sztuce i tradycji – w zakresie rozumienia kontekstu dyscyplin artystycznych:finansowe, prawne i etyczne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej związanej z kierunkiem studiów, w tym zagadnienia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego poszerzoną problematykę różnych aspektów zawodu artysty, w tym finansową i marketingową | KW2_W01 |
Umiejętności: potrafi | |||
P7S_UW P7S_UO
P7S_UU | Wykorzystanie wiedzy – rozwiązywane problemy i wykonywane zadania | wykorzystać posiadaną wiedzę w zakresie ekspresji artystycznej przez formułowanie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych przez: – dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych – w zakresie umiejętności ekspresji estetycznej: – w zakresie umiejętności realizacji prac artystycznych (sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki) wykorzystywać wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiającej swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej oraz projektować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym – w zakresie umiejętności warsztatowych: | KW2_U01
KW2_U06 |
P7S_UK | Komunikowanie się – odbieranie i tworzenie wypowiedzi, upowszechnianie wiedzy w środowisku naukowym i posługiwanie się językiem obcym | komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii w tym swobodnie posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego – w zakresie umiejętności werbalnych – w zakresie publicznych prezentacji: | KW2_U04 |
Kompetencje społeczne: jest gotów do | |||
P7S_KK
| Oceny – krytyczne podejście | Krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści. Uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych. – w zakresie niezależności: Wykorzystanie w różnych sytuacjach mechanizmów psychologicznych wspomagających podejmowane działania | KW2_K02
|
P7S_KO P7S_KR | Odpowiedzialność – wypełnianie zobowiązań społecznych i działanie na rzecz interesu publicznego/ rola zawodowa | W zakresie kompetencji społecznych: – podejmowania refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własna pracą i etosem zawodu – efektywnego komunikowania się i inicjowania działań w społeczeństwie oraz prezentowania skomplikowanych zadań w przystępnej formie, w tym z zastosowaniem technologii informacyjnych Odpowiedzialne pełnienie ról zawodowych, dbałość o dorobek i tradycje zawodu, | KW2_K01 KW2_K03 KW_K05 KW_K06 |
Przyporządkowanie efektów uczenia się do poszczególnych przedmiotów:
(tabela przedmiotów z odniesieniem do efektu)
Wzornictwo II stopień | Nazwy przedmiotów | |||||||||||||||||
Zakładane efekty | Problemowe zagadnienia z historii sztuki i kultury | Współczesne problemy architektury i wzornictwa | Procesy twórcze i projektowe | Wybrane zagadnienia z filozofii | Lektorat j. angielskiego | Warsztaty doradztwa zawodowego | Rysunek | Malarstwo | Magisterska pracownia dyplomowa | Seminarium dyplomowe | Aneks dyplomowy | Wybrane zagadnienia z ergonomii z anatomią | Wybrane zagadnienia z historii mody | Praktyki | Kreowanie marki | Komunikacja międzykulturowa | Przedsiębiorczość | Kreowanie roli społecznej projektanta |
wiedza | ||||||||||||||||||
KW2_W01 | + | + | + | + |
|
| + | + | + |
|
| + | + |
|
|
|
|
|
KW2_W02 | + | + | + |
|
|
|
|
| + | + |
| + |
|
|
| + |
| + |
KW2_W03 |
| + |
|
|
|
| + |
| + | + | + |
|
|
|
|
|
|
|
KW2_W04 |
|
|
|
|
|
| + |
| + |
| + | + | + | + |
|
| + |
|
KW2_W05 |
|
| + |
|
| + |
|
| + |
| + |
| + | + | + | + | + | + |
KW2_W06 |
|
| + |
| + |
|
|
| + |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KW2_W07 |
|
| + |
|
|
|
|
| + |
|
|
| + |
|
|
|
|
|
umiejętności | ||||||||||||||||||
KW2_U01 |
| + | + |
|
|
| + | + | + |
|
| + | + |
|
|
|
| + |
KW2_U02 |
|
|
|
|
|
| + | + | + | + | + | + | + | + |
|
|
|
|
KW2_U03 |
|
| + |
|
| + | + |
| + |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KW2_U04 |
| + | + | + |
|
|
|
|
|
|
| + | + |
|
| + |
| + |
KW2_U05 | + | + | + |
|
|
|
|
| + |
|
| + |
|
|
|
| + |
|
KW2_U06 | + | + |
|
|
|
| + |
| + |
| + |
| + | + |
| + | + |
|
KW2_U07 |
| + |
|
|
|
|
| + | + |
| + | + |
|
| + |
|
| + |
KW2_U08 | + |
|
|
|
|
|
|
| + | + |
|
|
|
|
|
|
|
|
KW2_U09 | + |
| + |
| + |
|
|
| + | + |
|
|
|
|
|
|
|
|
KW2_U10 | + |
|
|
|
|
|
|
| + | + |
|
|
| + |
|
|
|
|
Kompetencje społeczne | ||||||||||||||||||
KW2_K01 | + |
| + |
|
| + | + |
| + | + |
| + | + |
|
|
| + |
|
KW2_K02 | + | + | + |
|
|
|
| + | + | + |
| + |
| + |
| + |
| + |
KW2_K03 |
| + | + | + |
| + | + | + | + |
|
|
|
|
|
| + |
|
|
KW2_K04 |
| + | + |
|
|
| + | + | + | + | + |
| + | + |
|
| + |
|
KW2_K05 |
| + |
|
| + |
|
|
| + |
|
|
|
|
|
| + |
| + |
KW2_K06 | + | + |
|
|
|
|
|
| + | + | + |
| + |
| + |
|
|
|
Wzornictwo II stopień | Nazwy przedmiotów | ||||||||||||||||
Zakładane efekty | Ochrona własności intelektualnej | Prawo ochrony środowiska | Prawo własności przemysłowej | Wybrane elementy prawa | Etyka | Psychologia społeczna | Socjologia kultury | Wybrane zagadnienia ze sztuki współczesnej | Konstrukcja, techniki realizacji | Wybrane zagadnienia z projektowania komputerowego | Pracownia dodatkowa projektowania witrażu | Pracownia dodatkowa projektowania biżuterii | Pracownia dodatkowa projektowania ubioru | Pracownia dodatkowa grafiki projektowej | Pracownia dodatkowa fotografii uzytkowej |
|
|
wiedza | |||||||||||||||||
KW_W01 |
|
| + |
|
|
|
| + | + | + | + | + | + | + | + |
|
|
KW_W02 |
|
|
|
|
| + | + | + | + |
| + | + | + | + | + |
|
|
KW_W03 |
|
|
|
|
|
|
| + |
|
| + | + | + | + | + |
|
|
KW_W04 |
| + |
|
|
|
|
| + | + | + |
|
| + | + |
|
|
|
KW_W05 |
|
|
| + |
|
| + | + |
|
| + | + | + | + | + |
|
|
KW_W06 | + | + | + |
| + |
|
| + | + |
| + | + | + | + | + |
|
|
KW_W07 |
|
|
|
| + |
|
| + |
|
| + | + | + | + | + |
|
|
KW_W08 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KW_W09 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| + | + |
|
|
|
umiejętności | |||||||||||||||||
KW_U01 |
|
|
|
|
|
|
| + | + |
| + | + | + | + | + |
|
|
KW_U02 |
|
|
|
|
|
|
| + | + |
| + | + | + | + | + |
|
|
KW_U03 |
|
|
|
|
|
|
| + |
| + |
|
| + |
|
|
|
|
KW_U04 | + | + | + |
|
| + | + | + | + |
| + | + | + | + | + |
|
|
KW_U05 |
|
|
| + |
| + |
| + | + |
|
|
| + |
|
|
|
|
KW_U06 |
|
|
|
|
|
| + | + |
| + |
|
| + |
|
|
|
|
KW_U07 |
|
|
|
| + |
|
| + | + |
|
|
| + |
|
|
|
|
KW_U08 |
|
|
|
|
|
|
| + | + |
|
|
| + |
|
|
|
|
KW_U09 | + |
|
|
|
|
|
| + |
|
| + | + | + | + | + |
|
|
KW_U10 |
|
|
|
|
|
|
| + |
| + |
|
| + |
|
|
|
|
Kompetencje społeczne | |||||||||||||||||
KW_K01 |
|
|
| + |
|
|
| + | + | + | + | + | + | + | + |
|
|
KW_K02 |
| + |
|
|
|
| + | + | + |
| + | + | + | + | + |
|
|
KW_K03 |
|
|
|
|
| + | + | + | + | + | + | + | + | + | + |
|
|
KW_K04 |
|
|
|
|
|
|
|
|
| + |
|
| + |
|
|
|
|
KW_K05 |
|
|
| + |
| + | + | + | + |
| + | + | + | + | + |
|
|
KW_K06 | + |
| + |
| + |
|
|
|
|
|
|
| + |
|
|
|
|
Karty przedmiotu są zamieszczone na platformie Moodle, do której studenci mają dostęp.
Sposób weryfikacji i oceny efektów uczenia się osiągniętych w trakcie całego cyklu kształcenia (opis procesu prowadzącego do uzyskania efektów uczenia się)
przedmiotowe efekty uczenia się i formie ich weryfikacji określają prowadzący zajęcia. Są one opisane w kartach przedmiotu.
Program studiów zakłada stosowanie różnych metod nauczania, które umożliwiają Studentowi osiągnięcie zdefiniowanych efektów uczenia się, jak wykład (forma przekazywania wiedzy, podczas której często wykorzystuje się multimedia), ćwiczenia (forma zajęć, podczas której rozwijane są umiejętności praktyczne), lektorat (podnoszenie kompetencji językowych przy pomocy projektów, prezentacji, rozmów), seminarium dyplomowe (konsultacje z mentorem wzbogacone o warsztaty, dyskusje).
Weryfikacja odbywa się poprzez:
– prace etapowe (realizowane w trakcie studiów jak kolokwia, referaty, prezentacje, projekty)
– zaliczenia i zaliczenia z oceną (kryteria oceniania uwzględnione w karcie przedmiotu)
– egzaminy z przedmiotu (forma ustna, pisemna, testowa lub praktyczna zawarta w
karcie przedmiotu)
– wymianę międzynarodową studentów (nabyta wiedza, umiejętności, kompetencje w kontekście pobytu w uczelni partnerskiej
– praktyki studenckie (uzyskane efekty uczenia się podczas realizacji praktyk studenckich, weryfikacja następuje zgodnie z regulaminem praktyk i studenckich)
– przeglądy i wystawy końcoworoczne
– proces dyplomowania (praca oceniana przez promotora i recenzenta, egzamin oceniany przez członków komisji).
Absolwent:
Cechy sylwetki absolwenta są kontynuacją osiągnięć z poziomu licencjackiego. Zasadnicza różnica polega w przygotowaniu magistranta do maksymalnej samodzielności i osiągnięciu wyższego stopnia świadomości.
Absolwent jest wszechstronnie przygotowany do zawodu projektanta na poziomie umożliwiającym samodzielne podejmowanie i wykonywanie różnorodnych zadań wchodzących w zakres rozległego spektrum problemów wzornictwa, jak: projektowanie produktu, ubioru, witrażu, biżuterii i projektowanie graficzne.
Absolwent studiów drugiego stopnia ma opanowaną metodologie i technikę pracy projektowej, wizualna prezentację indywidualnych koncepcji.
Jest optymalnie przygotowywany do wykonywania zawodu, przez realizację programu edukacyjnego i uczestnictwo w obowiązkowych praktykach zawodowych. Działania te przekładają się na umiejętności przygotowania projektu w formie cyfrowej, tak by mógł być odczytany i realizowany na całym świecie.
Absolwent studiów drugiego stopnia jest wrażliwy na zjawiska społeczne, problemy niepełnosprawności, zjawiska proekologiczne i czujny na potrzeby rynkowe.