Efekty uczenia się dla kierunku Architektura wnętrz
Oznaczenia:
KW – kierunkowe efekty uczenia się dla Wzornictwa – studia I stopnia
W – kategoria wiedzy w efektach uczenia się
U – kategoria umiejętności w efektach uczenia się
K – kategoria kompetencji społecznych w efektach uczenia się
1, 2, 3… – numer efektu uczenia się
Efekt architektura wnętrz (symbol) | Opis kierunkowych efektów uczenia się | Odniesienie do uniwersalnych charakterystyk poziomów w PRK dla poziomu szóstego[1] | Odniesienie do charakterystyk drugiego stopnia Polskiej Ramy Kwalifikacji [2]dla poziomu szóstego |
Wiedza: wie i rozumie | |||
KA_W01 | ma wiedzę dotyczącą terminologii z zakresu architektury wnętrz i dziedzin związanych z projektowaniem | P6U_W | P6S_WG |
KA_W02 | posiada wiedzę w zakresie pokrewnych dyscyplin artystycznych i zna ich wykorzystanie w praktycznej działalności zawodowej | P6U_W | P6S_WG |
KA_W03 | rozróżnia techniki plastyczne wykorzystywane w projektowaniu wnętrz i elementów aranżacji | P6U_W | P6S_WG |
KA_W04 | wykazuje się znajomością zagadnień z zakresu historii architektury wnętrz i wzornictwa, historii sztuki | P6U_W | P6S_WG |
KA_W05 | ma wiedzę teoretyczną niezbędną do rozwiązywania problemów projektowych | P6U_W | P6S_WG |
KA_W06 | zna i stosuje zasady ergonomii uwzględniając jej znaczenie w polepszeniu jakości życia | P6U_W | P6S_WG P6S_WK |
KA_W07 | zna zasady perspektywy, rzutowania prostokątnego i aksonometrycznego, sporządzania podstawowej dokumentacji technicznej projektu | P6U_W | P6S_WG |
KA_W08 | zna publikacje z dziedziny architektury wnętrz oraz historii sztuki i sztuk plastycznych | P6U_W | P6S_WG |
KA_W09 | zna materiały i technologie wykorzystywane w projektowaniu wnętrz oraz programy komputerowe wspomagające projektowanie | P6U_W | P6S_WG |
KA_W10 | ma świadomość możliwości praktycznego wykorzystania wiedzy teoretycznej w działaniach projektowych | P6U_W | P6S_WG P6S_WK |
KA_W11 | zna i rozumie podział procesu projektowego na poszczególne etapy | P6U_W | P6S_WG |
KA_W12 | zna podstawowe uregulowania prawne z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego | P6U_W | P6S_WG |
KA_W13 | ma podstawową wiedzę z zakresu psychofizjologii widzenia | P6U_W | P6S_WG |
KA_W14 | Stosuje język obcy na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu uczenia się Językowego, rozumie potrzebę stałego podnoszenia kompetencji | P6U_W | P6S_WG |
Umiejętności: po ukończeniu studiów absolwent potrafi: | |||
KA_U01 | wykorzystać wiedzę teoretyczną oraz praktyczną uzyskaną w toku studiów dla tworzenia i realizacji własnych koncepcji projektowych i artystycznych | P6U_U | P6S_UW |
KA_U02 | adekwatnie zastosować techniki warsztatowe oraz sposób realizacji prac do konkretnych realizacji projektowych | P6U_U | P6S_UW |
KA_U03 | działać w sposób autonomiczny, podejmując samodzielne decyzje przy realizacji prac artystycznych i projektowych | P6U_U | P6S_UW |
KA_U04 | umiejętnie współdziałać z innymi, konsultować projekty, pracować w zespole | P6U_U | P6S_UK |
KA_U05 | wykorzystać umiejętności warsztatowe umożliwiające realizację koncepcji artystycznych i projektowych w postaci konkretnych prac zgodnie z zasadami ergonomii | P6U_U | P6S_UW |
KA_U06 | wykorzystać własne umiejętności warsztatowe | P6U_U | P6S_UW |
KA_U07 | wykorzystać własną intuicję | P6U_U | P6S_UW |
KA_U08 | korzystać ze źródeł teoretycznych | P6U_U | P6S_UW |
KA_U09 | w sposób właściwy opisać | P6U_U | P6S_UW P6S_UK |
KA_U10 | Docenić tradycję architektoniczną i podejść innowacyjnie do kształtowania przestrzeni | P6U_U | P6S_UW |
KA_U11 | formułować wypowiedzi w dziedzinach związanych ze sztuką oraz projektowaniem wnętrz, zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego | P6U_U | P6S_UK |
KA_U12 | Wykorzystywać metody ciągłego doskonalenia, nabywania nowej wiedzy i umiejętności | P6U_U | P6S_UU |
Kompetencje społeczne: po ukończeniu studiów absolwent jest gotów do: | |||
KA_K01 | Świadomego ocenienia zakresu swojej wiedzy i umiejętności | P6U_K | P6S_KK |
KA_K02 | samodzielnego organizowania sobie pracy, zbierania i analizowania informacji, dokonywania ich syntezy i wykorzystywania w procesie twórczym i projektowym | P6U_K | P6S_KK P6S_KO |
KA_K03 | twórczego i elastycznego myślenia, odpowiedniego korzystania z zasobów emocjonalnych, wyobraźni i intuicji, odpowiedzialnej współpracy z innymi osobami | P6U_K | P6S_KK |
KA_K04 | krytycznej oceny wyników własnych działań twórczych i projektowych a także konstruktywnej oceny działań innych osób | P6U_K | P6U_KR |
KA_K05 | do pracy zespołowej, w której jest wrażliwy na potrzeby współpracowników w ramach wspólnych działań, jest gotów do negocjowania i posługiwania się odpowiednią argumentacją w celu przedstawienia swojego stanowiska | P6U_K | P6S_KK |
KA_K06 | stosowania się do przepisów prawnych w zakresie zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia i ochrony własności intelektualnej i praw autorskich | P6U_K | P6S_KO |
KA_07 | uświadomienie związku wpływu jakości otoczenia przestrzennego z jakością życia | P6U_K | P6S_KO |
KA_K08 | adaptowania się do nowych okoliczności i ustawicznego doskonalenia przez całe życie wiedzy i umiejętności | P6U_K | P6S_KK |
KA_K09 | dbałości o dorobek i tradycje zawodu | P6U_K | P6S_KR |
Objaśnienie stosowanych oznaczeń:
1.Uniwersalne charakterystyki pierwszego stopnia poziomów PRK
P – poziom
U – charakterystyka uniwersalna
W-wiedza
U – umiejętności
K – kompetencje społeczne
P – poziom PRK (6-7)
S- charakterystyka typowa dla kwalifikacji uzyskiwanych w ramach szkolnictwa wyższego
W – wiedza
G – zakres i głębia
K – kontekst
U – umiejętności
W – wykorzystanie wiedzy
K – komunikowanie się
O – organizacja pracy
U – uczenie się
K – kompetencje społeczne
K – oceny
O – odpowiedzialność
R – rola zawodowa
Charakterystyki efektów uczenia się z rozwinięciem dla dziedziny sztuki
Kod składnika opisu | Kategoria opisowa, aspekty o znaczeniu podstawowym | Charakterystyki efektów z rozwinięciem dla dziedziny sztuki | Odniesie do kierunkowych efektów uczenia się |
Wiedza: wie i rozumie | |||
P6S_WG | Zakres i głębia – kompletność perspektywy poznawczej i zależności | w zaawansowanym stopniu – wybrane fakty, zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscyplin naukowych lub artystycznych tworzących podstawy teoretyczne oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów i zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem: – w zakresie wiedzy o realizacji prac artystycznych (środków ekspresji i umiejętności warsztatowych) – w zakresie rozumienia kontekstu dyscyplin artystycznych:(style w sztuce, publikacje związane z zagadnieniami artystycznymi, pojęcia w zakresu prawa ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego ważnych dla aspektu zawodu architekta wnętrz, zależności między teoretycznymi a praktycznymi elementami programu studiów) – w zakresie wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej | KA_W01 KA_W02 KA_W03 KA_W04 KA_W05 KA_W06 KA_W07 KA_W08 KA_W09 KA_W10 KA_W11 KA_W12 KA_W13 KA_W14 |
P6S_WK | Kontekst – uwarunkowania, skutki | fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji podstawowe ekonomiczne, prawne i etyczne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej związanej z kierunkiem studiów, w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości | KA_W05 KA_W06 KA_W10 |
Umiejętności: potrafi | |||
P6S_UW | Wykorzystanie wiedzy – rozwiązywane problemy i wykonywane zadania | wykorzystać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywanych przez: – dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych – w zakresie umiejętności ekspresji estetycznej: – w zakresie umiejętności realizacji prac artystycznych (sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki) w sposób świadomy posługiwać się narzędziami warsztatu artystycznego i technologią w trakcie prac projektowych; podejmować samodzielne decyzje dotyczące procesu projektowego i realizacji projektu; – w zakresie umiejętności warsztatowych: dbać o stały rozwój warsztatu projektanta wnętrz | KA_U01 KA_U02 KA_U03 KA_U04 KA_U05 KA_U06 KA_U07 KA_U08 KA_U09 KA_U10 KA_U11 KA_U12 |
P6S_UK | Komunikowanie się – odbieranie i tworzenie wypowiedzi, upowszechnianie wiedzy w środowisku naukowym i posługiwanie się językiem obcym | komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska, by dyskutować o nich posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego – w zakresie umiejętności werbalnych – w zakresie publicznych prezentacji: | KA_U03 KA_U04 KA_U08 KA_U09 KA_U11 |
P6S_UO | Organizacja pracy – planowanie i praca zespołowa | planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych (także o charakterze interdyscyplinarnym) | KA_U04 KA_U09 KA_U12 |
P6S_UU | Uczenie się – planowanie własnego rozwoju i rozwoju innych osób | samodzielnie planować i realizować zamierzone własne uczenie się przez całe życie | KA_U12 |
Kompetencje społeczne: jest gotów do | |||
P6S_KK | Oceny – krytyczne podejście | Krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści Uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązywaniem problemów – w zakresie właściwości umysłowych: zasięgania opinii ekspertów w przypadku wątpliwości w samodzielnym rozwiązywaniu problemów; panowania nad swoim zachowaniem podczas publicznych wystąpień | KA_K01 KA_K03 KA_K05 KA_K08 |
P6S_KO | Odpowiedzialność – wypełnianie zobowiązań społecznych i działanie na rzecz interesu publicznego | wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego inicjowania działań na rzecz interesu publicznego myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy | KA_K02 KA_K06 |
P6S_KR | Rola zawodowa – niezależności i rozwój etosu | Odpowiedzialne pełnienie ról zawodowych, w tym: dbałości o dorobek i tradycje zawodu – w zakresie niezależności: podejmowania działań, samodzielnych prac (analizowanie informacji i ich synteza, argumentacja i umiejętność organizacji pracy); | KA_K06 KA_K09
|
[1] Ustawa z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz. U. z 2016r., poz. 64 i poz.1010)
[2] Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 listopada 2018 roku w sprawie charakterystyk drugiego stopnia efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomach 6-8 Polskiej Ramy Kwalifikacji )Dz. U. z 2018 r. , poz. 2218)