Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

  • Specjalność: Komunikacja społeczna
  • 1,5-roczne studia drugiego stopnia
  • Tryb stacjonarny / niestacjonarny
Media często określane są mianem czwartej władzy, co współcześnie nabiera szczególnego znaczenia. W obliczu prawie nieograniczonego dostępu do danych rzetelna informacja bywa cenniejsza niż waluty i kruszce. Z kolei tzw. fake newsy stają się narzędziami w grach o skali globalnej. Dlatego potrzeba na profesjonalistów od informacji stale rośnie.

Studia drugiego stopnia na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna o specjalności dziennikarskiej mają na celu przygotowanie Absolwentów do wykonywania zawodów związanych z szeroko rozumianą komunikacją społeczną. Obejmują one swoim zakresem pracę rzecznika prasowego, działalność promocyjną, reklamową, jak też nowe aktywności związane z ekspansją środków masowego komunikowania w życiu społecznym. Do nich należy zaliczyć umiejętność współpracy z mediami, tworzenie wizerunku medialnego, marketing personalny oraz współpracę z instytucjami medialnymi prowadzącymi działalność edukacyjną.

Uwaga: studia mogą podjąć absolwenci wszystkich kierunków I stopnia!   

Czy wiesz, że…

  • rynek mediów w Polsce wyceniany jest na ponad 10,5 miliarda dolarów, a jego wartość w ciągu kolejnych czterech lat wzrośnie o niemal 30%?

  • studia dziennikarskie o najdłuższej tradycji wśród uczelni niepublicznych w tej części Polski
  • studia o profilu praktycznym wyposażające słuchaczy w konkretne umiejętności
  • oryginalny, opracowany przez ekspertów program kształcenia
  • kadra wysokiej klasy specjalistów, praktyków w swoich dziedzinach – dziennikarzy, reporterów, managerów, trenerów komunikacji
  • interdyscyplinarny charakter studiów, uczących kunsztu dziennikarskiego oraz nauk o komunikacji
  • tworzenie własnych tekstów i prac projektowych pod bezpośrednią opieką wykładowców

  • Copywriterzy
  • Dokumentaliści
  • Dziennikarze
  • Event managerowie
  • Managerowie kreatywni
  • Pracownicy instytucji kultury i sztuki
  • Prezenterzy radiowi i telewizyjni
  • Redaktorzy czasopism branżowych
  • Reportażyści
  • Reporterzy
  • Specjaliści od PR
  • Trenerzy komunikacji

 

  • Analiza dyskursu medialnego
  • Dziennikarstwo prasowe
  • Dziennikarstwo radiowe
  • Dziennikarstwo telewizyjne
  • Ekonomika mediów
  • Główne nurty kultury światowej i polskiej XX i XXI wieku
  • Komunikowanie międzynarodowe
  • Kulturowe oddziaływanie mediów
  • Metodologia pisania prac magisterskich
  • Metody badań medioznawczych
  • Międzynarodowe stosunki gospodarcze
  • Międzynarodowe stosunki polityczne
  • Opinia publiczna
  • Marketing
  • Pragmatyka językowa
  • Prawo autorskie
  • Psychologia kompetencji społecznych
  • Psychologia społeczna
  • Reklama
  • Różnorodność kulturowa
  • Specyfika mediów lokalnych
  • Społeczne oddziaływanie mediów
  • Stosunki międzykulturowe
  • Teoria komunikowania masowego
  • Warsztat rzecznika prasowego

Uczelnia:

Wyższa Szkoła Umiejętności Społecznych to jedna z najstarszych niepublicznych uczelni w Wielkopolsce, która dzięki wysoko wykwalifikowanej kadrze od prawie ćwierć wieku kształci specjalistów w swoich obszarach. Nasi absolwenci to redaktorzy lokalnych i ogólnopolskich mediów, adwokaci, prokuratorzy i sędziowie, artyści, architekci, projektanci, właściciele galerii i znawcy sztuki. Uczelnia mieści się w samym sercu Poznania, w nowoczesnym gmachu Międzynarodowych Targów Poznańskich, naprzeciwko Dworca PKP i Galerii Avenida. Wnętrza Uczelni ozdabiają liczne dzieła sztuki, autorstwa studentów i pedagogów Wydziału Artystycznego. WSUS to marka o ugruntowanej, niezmiennej pozycji, ceniona przez studentów oraz pracodawców.

© All rights reserved

STRONY WWW AD-SITE 2.0