Studia Podyplomowe
Warsztat medialny
Studia podyplomowe; 2 semestry

Studium skierowane jest do osób, które:
- chcą prowadzić własną lub firmową stronę internetową, redagować bądź wydawać gazetę, tworzyć internetową rozgłośnię radiową czy telewizję;
- chcą nauczyć się jak pisać teksty prasowe, radiowe, telewizyjne i internetowe oraz w jaki sposób posługiwać się dźwiękiem i obrazem w mediach elektronicznych;
- chcą pogłębić wiedzę o rynku medialnym w Polsce i mechanizmach działania mediów

Program studium podzielony jest na cztery zasadnicze bloki

Pisanie i tworzenie materiałów dziennikarskich
Pisanie (z podziałem na media i gatunki). Dźwięk i obraz w pracy dziennikarza.
Multimedialna platforma informacyjna
Tworzenie multimedialnej platformy informacyjnej. Jak założyć i prowadzić portal internetowy? Firma w Internecie. Obsługa najpopularniejszych programów potrzebnych do pracy w mediach (prasa, radio, telewizja), a także aplikacji internetowych – potrzebnych do tworzenia firmowych stron internetowych i innych rodzajów obecności firmy w Internecie (portale społecznościowe, blogi)
Media w Polsce
Obraz rynku medialnego w Polsce: dzienniki, czasopisma, stacje radiowe, stacje telewizyjne, Internet.
Przedmioty uzupełniające
Prawa i obowiązki dziennikarza (prawo i etyka w mediach), Warsztat logopedyczny, Praca rzecznika prasowego, Public relations w małej i dużej firmie, Badanie opinii publicznej/badanie mediów.

Spis przedmiotów
1. Media w Polsce
2. Dziennikarstwo internetowe
3. Dziennikarstwo prasowe
4. Dziennikarstwo radiowe
5. Dziennikarstwo telewizyjne
6. Tworzenie i prowadzenie portalu internetowego
7. Programy komputerowe niezbędne w pracy dziennikarza
8. Podstawy fotografii
9. Prawa i obowiązki dziennikarza (prawo i etyka w mediach)
10. Warsztat logopedyczny
11. Praca rzecznika prasowego
12. Public relations w małej i dużej firmie
13. Badanie opinii publicznej/badanie mediów

Czas trwania: dwa semestry.
Liczba godzin: 220