Załącznik nr 1 do Uchwały
Senatu z dnia 14 maja 2022 roku
PROGRAM KSZTAŁCENIA – DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
I. Charakterystyka studiów:
Nazwa kierunku | Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna |
Poziom kształcenia | 6 poziom Polskich Ram Kwalifikacji |
Profil kształcenia | praktyczny |
Typ studiów: | Studia licencjackie (6 semestrów) |
Tryb studiów | Studia stacjonarne, studia niestacjonarne |
Sumaryczna liczba punktów konieczna do ukończenia studiów i uzyskania tytułu zawodowego | sp. dziennikarska st.192/ns.190 |
Nadawany tytuł | licencjat |
Dziedzina i dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia | Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina: nauki o komunikacji społecznej i mediach |
Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna jest prowadzone w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym. Nacisk położony jest na praktyczne formy założonych treści programowych, nabycie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami i narzędziami właściwymi dla pracy dziennikarza i weryfikację osiągania efektów kształcenia. |
Spójność kierunku studiów z misją Uczelni:
Prowadzenie studiów licencjackich dla kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna wpisuje się bezpośrednio w misję Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych im. prof. Michała Iwaszkiewicza (dalej WSUS). Kierunek ten bowiem odzwierciedla dążenia, które legły u podstaw powołania Uczelni przez jej założyciela, a obecnie patrona do łączenia wiedzy z praktyką, która zmienia rzeczywistość, co literalnie znajduje swój wyraz w misji uczelni. Jak bowiem czytamy, szkoła „powołana została z umiłowania kultury i sztuki (architektura wnętrz, wzornictwo), pragnienia sprawnego kierowania instytucjami mającymi wpływ na rzeczywistość (prawo) oraz współkreowania przestrzeni medialnej (dziennikarstwo i komunikacja społeczna)”.
Program kształcenia dla kierunku zapewnia studentowi wszechstronny dostęp do wiedzy, rozwoju umiejętności i kompetencji społecznych. Wiedza i umiejętności to dewiza, która towarzyszy wszystkim działaniom podejmowanym przez WSUS. Dewiza ta oznacza przekazywanie rzetelnej wiedzy popartej doświadczeniem i praktycznymi umiejętnościami, a także ciągłe dostosowywanie programu kształcenia do aktualnych wyzwań zewnętrznego otoczenia. Obok kształcenia kierunkowego student realizuje program wybranej przez siebie specjalności.
Zasadniczym celem kształcenia na kierunku jest przygotowanie studenta do pracy, w tym zespołowej, w wielu obszarach aktywności społecznej i kulturalnej, wykształcenie odpowiedzialnego, świadomego dziennikarza potrafiącego wykorzystać technologie informacyjne i komunikacyjne jako narzędzi transferu wiedzy w procesie kształtowania przestrzeni społecznej. Kadra wykładowców wspierana jest przez grono profesjonalnych praktyków. Program kształcenia jest aktualizowany po konsultacjach z Radą Przedsiębiorczości i dostosowywany do zmieniających się potrzeb otoczenia i rynku pracy.
Efekty uczenia się zostały zdefiniowane w obszarze wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych
Kod efektu uczenia się | Efekty uczenia się | Odniesienie do charakterystyk Polskiej Ramy Kwalifikacji | |
W zakresie WIEDZY | |||
KD_W01 | Ma wiedzę o charakterze nauk społecznych i humanistycznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk. | P6S_WG | |
KD_W02 | Ma wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji komunikowania społecznego. | P6S_WG, P6S_WK | |
KD_W03 | Ma wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do krajowych i międzynarodowych systemów medialnych. | P6S_WK | |
KD_W04 | Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych, w tym pogłębioną wiedzę na temat więzi komunikacyjnych, relacji na rynku mediów, zna rządzące nimi prawidłowości. | P6S_WK | |
KD_W05 | Ma wiedzę o człowieku jako podmiocie struktur społecznych oraz zasadach jego funkcjonowania i komunikowania w życiu społecznym. | P6S_WG | |
KD_W06 | Zna wybrane metody i narzędzia pracy dziennikarza, redaktora, rzecznika prasowego oraz podmiotów funkcjonujących w sferze komunikacji społecznej. | P6S_WG | |
KD_W07 | Ma wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł organizujących struktury medialne i instytucje społeczne, w tym administracji publicznej oraz sektora mediów komercyjnych, a także o ich podstawach prawnych, metodach i sposobach działania. | P6S_WG | |
KD_W08 | Ma wiedzę o procesach zmian wybranych struktur i instytucji społecznych (w tym systemów medialnych oraz podmiotów stanowiących społeczne otoczenie tych systemów), zna rządzące nimi prawidłowości. | P6S_WG, P6S_WK | |
KD_W09 | Ma wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur, instytucji i więzi w obszarze komunikacji społecznej oraz o ich historycznej ewolucji. | P6S_WG | |
KD_W10 | Zna pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej. | P6S_WG | |
KD_W11 | Zna ogólne zasady rozwoju przedsiębiorczości, narzędzi komunikacji, ma wiedzę z zakresu funkcjonowania systemów medialnych. | P6S_WG | |
KD_W12 | Zna specyfikę komunikacji marketingowej zarówno w mediach tradycyjnych, jak i mediach cyfrowych, specyfikę konstruowania w nich przekazu informacji, opinii. | P6S_WG | |
KD_W13 | Wie, czym jest komunikacja międzykulturowa oraz jakie znaczenie mają różnice międzykulturowe w budowaniu efektywnej komunikacji. | P6S_WG | |
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI | ||
KD_U01 | Potrafi prawidłowo obserwować, interpretować zjawiska społeczne, bieżące wydarzenia oraz rozpoznawać praktyczne znaczenie relacji pomiędzy nimi, jak i następstw. | P6S_UW |
KD_U02 | Potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania w praktyce przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych, bieżących wydarzeń, z punktu widzenia komunikacji społecznej oraz formułować własne opinie na ten temat. | P6S_UW |
KD_U03 | Potrafi zauważyć i ocenić zmiany w strukturach medialnych, zawartości merytorycznej, prognozować ich skutki w relacjach nadawca-odbiorca. | P6S_UW |
KD_U04 | Prawidłowo posługuje się narzędziami z zakresu komunikacji społecznej i pracy dziennikarskiej, redakcyjnej, w celu rozwiązania i opisania konkretnych problemów, wydarzeń. | P6S_UW |
KD_U05 | Posiada umiejętność weryfikacji i wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych obszarach komunikacji społecznej i dziennikarstwa z uwzględnieniem umiejętności nabytych w trakcie praktyk zawodowych. | P6S_UW |
KD_U06 | Posiada umiejętność proponowania rozwiązań konkretnego problemu dotyczącego pracy dziennikarskiej, redakcyjnej, także w sytuacjach kryzysowych, potrafi to opisać, ocenić. | P6S_UW |
KD_U07 | Posiada umiejętność rzetelnego researchu, analizy zgromadzonej treści, przygotowania typowych materiałów dziennikarskich i strategii komunikacyjnych. | P6S_UW |
KD_U08 | Posiada umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzone o umiejętność praktycznej oceny tych zjawisk w obszarze komunikacji społecznej i dziennikarstwa. | P6S_UW |
KD_U09 | Ma umiejętności językowe w zakresie przygotowania prac pisemnych w języku polskim i języku obcym właściwych dla kierunku dziennikarstwa i komunikacji społecznej. | P6S_UW, P6S_UO |
KD_U10 | Ma umiejętności językowe w zakresie przygotowania typowych wystąpień ustnych i pisemnych w języku polskim i języku obcym właściwych dla kierunku dziennikarstwa i komunikacji społecznej. | P6S_UK |
KD_U11 | Potrafi projektować strategię komunikacji marketingowej z wykorzystaniem nowoczesnych form transmitowania informacji. | P6S_UK |
KD_U12 | Potrafi wykorzystywać wiedzę na temat innych kultur w skutecznej komunikacji. | P6S_UW, P6S_UK |
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH | ||
KD_K01 | Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. | P6S_KK, P6S_KO |
KD_K02 | Potrafi komunikować się w sposób przystępny i zrozumiały z osobami z różnych grup społecznych i zawodowych. | P6S_KO |
KD_K03 | Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania i przełożyć to na konkretne działania. | P6S_KK, P6S_KO |
KD_K04 | Posługuje się wiedzą z zakresu dziennikarstwa i komunikacji społecznej z zachowaniem zasad etyki właściwych dla swojej roli zawodowej. | P6S_KO |
KD_K05 | Umie uczestniczyć w przygotowywaniu projektów z zakresu komunikacji społecznej i dziennikarstwa uwzględniając różnorodne aspekty praktyczne. | P6S_KO |
KD_K06 | Potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności. | P6S_KK |
KD_K07 | Potrafi myśleć i działać indywidualnie i w zespole w sposób przedsiębiorczy, efektywnie zarządzać czasem i informacją. | P6S_KO |
KD_K08 | Rozumie znaczenie nowoczesnych mediów w przekazywaniu komunikatów o charakterze społecznym i komercyjnym, w kształtowaniu opinii publicznej. | P6S_KO |
KD_K09 | Ma świadomość różnic międzykulturowych oraz ich roli w porozumiewaniu się. | P6S_KO |
KD_K10 | Wykazuje postawę szacunku i zainteresowania wobec innych kultur, innych poglądów. | P6S_KO |
Objaśnienie stosowanych oznaczeń:
KD – kod efektu uczenia się (K) dla kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna (D)
W – kategoria wiedzy w efektach uczenia się
U – kategoria umiejętności w efektach uczenia się
K – kategoria kompetencji społecznych w efektach uczenia się
01, 02, 03… – numer efektu uczenia się
P6S – poziom szósty Polskiej Ramy Kwalifikacji (tj. dla studiów I stopnia)
P6S_W – charakterystyki w zakresie wiedzy (+G – głębia i zakres, lub K – kontekst)
P6S_U – charakterystyki w zakresie umiejętności(+W – wykorzystanie wiedzy, lub K – komunikowanie się, lub O – organizacja pracy, lub U – uczenie się)
P6S_K – charakterystyki w zakresie kompetencji społecznych (+K – krytyczna ocena, lub O – odpowiedzialność, lub R – rola zawodowa)
III. Sposób weryfikacji i oceny efektów uczenia się osiągniętych w trakcie całego cyklu kształcenia (opis procesu prowadzącego do uzyskania efektów uczenia się)
Przedmiotowe efekty uczenia się i formę ich weryfikacji określają prowadzący zajęcia.
Są one opisane w kartach przedmiotu. W karcie przedmiotu określony jest nakład pracy studenta niezbędny do zaliczenia przedmiotu wyrażony w punktach ECTS (1 ECTS odpowiada 25-30 godzinom dydaktycznym). Program studiów zakłada stosowanie różnych metod nauczania, które umożliwiają Studentowi osiągnięcie zdefiniowanych efektów uczenia się, jak:
wykład (forma przekazywania wiedzy, podczas której często wykorzystuje się multimedia), ćwiczenia (forma zajęć, podczas której rozwijane są umiejętności praktyczne), lektorat (podnoszenie kompetencji językowych przy pomocy projektów, prezentacji, rozmów), seminarium dyplomowe (konsultacje z promotorem, dyskusje).
Weryfikacja odbywa się poprzez:
– prace etapowe (realizowane w trakcie studiów jak kolokwia, referaty, prezentacje, projekty, zbieranie danych, analiza, wykonywanie zadań domowych, praca w grupie poza zajęciami, przygotowanie do zajęć);
– zaliczenia i zaliczenia z oceną (kryteria oceniania uwzględnione w karcie przedmiotu);
– egzaminy z przedmiotu (forma ustna, pisemna, testowa lub praktyczna zawarta w
karcie przedmiotu);
– wymianę międzynarodową studentów (nabyta wiedza, umiejętności, kompetencje w kontekście pobytu w uczelni partnerskiej);
– praktyki studenckie (uzyskane efekty uczenia się podczas realizacji praktyk studenckich, weryfikacja następuje zgodnie z regulaminem praktyk i studenckich);
– proces dyplomowania (praca oceniana przez promotora i recenzenta, egzamin oceniany przez członków komisji).
Sylwetka absolwenta:
Kształcenie dziennikarskie prowadzi także do nabywania umiejętności technicznych w dziedzinie obsługi aparatury elektronicznej stosowanej odpowiednio – w dziennikarstwie internetowym, w radiu oraz w telewizji. Jednocześnie absolwent zaznajomiony jest (w zakresie teoretycznym, oraz w ramach praktyk) z organizacją pracy w najrozmaitszych zespołach redakcyjnych. Co dotyczy także warunków pracy zdalnej. Te umiejętności powodują, iż jest on przygotowany do pracy na rozmaitych szczeblach i w różnorodnych formułach przekazu radiowego i telewizyjnego (od organizacji planu TV do prowadzenia audycji i programów).
Kształcenie ściśle zawodowe odbywa się równolegle z budowaniem kompetencji w zakresie wiedzy o współczesnym społeczeństwie w możliwie szerokim przekroju – od form ustrojowych przez instytucje polityczne, kulturalne, sportowe itp. Studia kładą nacisk na umiejętność samodzielnego pozyskiwania wiedzy przez absolwenta dzięki umiejętności korzystania z tradycyjnych zasobów bibliotecznych, archiwalnych oraz internetowych.
Zasób wiedzy teoretycznej oraz zdolność swobodnego poruszania się w szeroko rozumianej sferze medialnej i kulturowej dają absolwentowi podstawy do wykonywania zawodów pokrewnych dziennikarstwu. Te kompetencje sprawdzają się w zakresie obsługi rynku medialnego prowadzonej przez instytucje państwowe, publiczne, biznesowe, artystyczne, przez partie polityczne i instancje pokrewne. Absolwent sprawdzi się więc w roli pracownika biura prasowego, rzecznika prasowego, asystenta medialnego (np. polityka, działacza samorządowego, szefa fundacji itp.). Absolwent odnajdzie się także w roli pracownika sfery reklamowej, np. w roli copywritera, organizacji reklamowych. Jest też przygotowany do pracy w szeroko rozumianym marketingu oraz w sferze public relations.
Zasób dziennikarskiej (i pokrewnej) wiedzy fachowej stwarza także dogodne przesłanki do podjęcia pracy w charakterze pracownika instytucji kulturalnych, a także oświatowych. Absolwent studiów dziennikarskich sprawdzi się więc także – w rezultacie przygotowania go do poruszania się i samodzielnego zdobywania potrzebnej wiedzy w zależności od potrzeb – jako instruktor domu kultury, pracownik świetlic środowiskowych, instytucji menedżerskich obsługujących rynek dóbr kulturalnych, organizator eventów (spotkania autorskie, dyskusyjne kluby filmowe, wernisaże wystaw itp.). Dzięki wpojonym i wyćwiczonym w trakcie studiów umiejętnościom i nawykom samokształceniowym absolwent jest także w stanie – w sposób odpowiedzialny – podjąć pracę w oświacie. Zatrudnienie mógłby znaleźć w zakresie kształcenia związanego z rynkiem medialnym, w sferze przedmiotów humanistycznych, w dziedzinie kształcenia artystycznego.
Absolwent dziennikarstwa zdobywa tak szerokie kwalifikacje pod kierunkiem specjalistów, którzy we własnym życiu zawodowym łączą kwalifikacje naukowe, dydaktyczne oraz bieżący udział w licznych inicjatywach medialnych. Kształcenie prowadzone jest równolegle z lektoratem języków obcych oraz poznawaniem związanych z nimi obszarów kulturowych. Absolwent może również legitymować się doświadczeniami zdobywanymi w trakcie studiów na licznych uczeniach Europy (i nie tylko) w ramach programów wymiany studenckiej, np. programu Erasmus. Po uzyskaniu dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia jest zdolny do podjęcia studiów drugiego stopnia jak i studiów podyplomowych.
I rok
1 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Historia Polski XX i XXI wieku | 30 |
|
| Egzamin | 6 |
2. | Socjologia ogólna | 30 |
|
| Egzamin | 5 |
3. | Ekonomia w praktyce | 15 | 15 |
| Egzamin | 5 |
4. | Technologie informacyjne |
| 30 |
| Zal.(ocena) | 2 |
5. | Przysposobienie biblioteczne |
| 2 |
| Zaliczenie | 1 |
6. | Lektorat j. angielskiego |
|
| 24 | Zal.(ocena) | 2 |
7. | BHP | 8 |
|
| Zaliczenie | 1 |
8. | Public Relations | 20 |
|
| Zal.(ocena) | 4 |
9. | Kreowanie roli społecznej dziennikarza |
| 20 |
| Zaliczenie | 3 |
Razem 194 godziny zajęć | 103 | 67 | 24 |
| 29 |
2 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu
| Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Podstawy prawa | 20 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
2. | Kultura języka |
| 30 |
| Zal.(ocena) | 5 |
3. | Nauka o komunikowaniu | 20 | 20 |
| Egzamin | 9 |
4. | Komputer w pracy dziennikarza |
| 30 |
| Zal.(ocena) | 3 |
5. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 24 | Zal.(ocena) | 2 |
6. | Wprowadzenie do marketingu internetowego |
|
| 20 | Zal.(ocena) | 2 |
7. | Podstawy politologii | 26 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
8. | Przedmiot do wyboru: | 30 |
|
| Zal (ocena) | 5 |
Razem 220 godzin zajęć | 96 | 80 | 44 |
| 32 | |
Ogółem na I roku 414 godzin zajęć | 199 | 147 | 68 |
| 61 |
II rok
3 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Historia mediów | 60 |
|
| Egzamin | 5 |
2. | Polski system medialny | 30 |
|
| Zal.(ocena) | 4 |
3. | Komunikacja niewerbalna |
| 18 |
| Zal. (ocena) | 4 |
4. | Komunikacja medialna |
| 20 |
| Zaliczenie | 3 |
5. | Wprowadzenie do marketingu politycznego | 30 |
|
| Zaliczenie | 3 |
6. | Organizacja pracy w redakcji |
| 30 |
| Zal.(ocena) | 3 |
7. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 24 | Zal.(ocena) | 2 |
8. | E-komunikacja |
|
| 20 | Zal.(ocena) | 3 |
9. | Metody wizualizacji informacji |
| 20 |
| Zal. (ocena) | 3 |
10. | Kultura fizyczna |
| 30 |
| Zal.(ocena) | – |
11. | Przedmiot dla specjalności Dziennikarskie źródła informacji |
| 20 |
| Zal. (ocena) | 3 |
Razem w semestrze 302 godziny zajęć | 120 | 138 | 44 |
| 33 |
4 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu
| Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | |
1. | Prawo mediów | 30 |
|
| Egzamin | 5 | |
2. | Ochrona własności intelektualnej | 30 |
|
| Egzamin | 5 | |
3. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 24 | Egzamin | 2 | |
4. | Lektorat mediów |
| 24 |
| Zal. (ocena) | 2 | |
5. | Warsztat rzecznika prasowego |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 3 | |
6. | Przedmiot dla specjalności: | 10 |
| 20 | Zal.(ocena) | 3 | |
7. | Przedmiot dla specjalności: Współczesne systemy polityczne | 30 |
|
| Egzamin | 4 | |
8. | Kultura fizyczna |
| 30 |
| Zal.(ocena) | – | |
9. | Studenckie praktyki zawodowe |
| 300 |
| Zaliczenie | 10 | |
Razem w semestrze 513 godzin zajęć | 100 | 369 | 44 |
| 34 | ||
Ogółem na II roku 815 godzin zajęć | 220 | 507 | 88 |
| 67 | ||
III rok
5 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Systemy medialne na świecie | 30 |
|
| Egzamin | 4 |
2. | Warsztat dziennikarski |
| 45 |
| Zal.(ocena) | 4 |
3. | UE i jej instytucje | 30 |
|
| Egzamin | 3 |
4. | Przedmiot do wyboru: – sprawozdanie – reportaż – felieton i komentarz |
| 2×14 |
| Zal.(ocena) | 2×2 |
5. | Lektorat mediów |
|
| 24 | Zal. (ocena) | 2 |
6. | Human centered design |
| 20 |
| Zal. (ocena) | 2 |
7. | Social media |
| 20 |
| Zal. (ocena) | 2 |
8. | Przedmiot dla specjalności: |
| 20 |
| Zal.(ocena) | 4 |
9. | Warsztaty doradztwa zawodowego |
|
| 8 | Zaliczenie | 1 |
10. | Warsztaty doradztwa zawodowego – współczesne wyzwania rynku pracy |
|
| 8 | Zaliczenie | 1 |
11. | Studencka praktyka zawodowa |
| 150 |
| Zaliczenie | 5 |
Razem w semestrze 383 godziny zajęć | 60 | 283 | 40 |
| 32 |
6 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | ||
1. | Etyka dziennikarska | 30 |
|
| Zal.(ocena) | 3 | ||
2. | Konsultacje dyplomowe |
|
| 45 | Zaliczenie | 10 | ||
3. | Przedmiot do wyboru: – komentarz – artykuł publicystyczny – recenzja – wywiad |
| 2×14 |
| Zal.(ocena) | 2×2 | ||
4. | Przedmiot do wyboru – Retoryka i erystyka | 10 | 5 |
| zaliczenie | 2 | ||
5. | Przedmiot dla specjalności: |
|
| 24 | Zal. (ocena) | 2 | ||
6. | Przedmiot dla specjalności: |
|
| 15 | Zal. (ocena) | 2 | ||
7. | Studencka praktyka zawodowa |
| 270 |
|
| 9 | ||
Razem w semestrze 427 godzin zajęć | 40 | 303 | 84 |
| 32 | |||
Ogółem na III roku 810 godzin zajęć | 100 | 586 | 124 |
| 64 | |||
Ogółem w trakcie studiów 2039 godzin zajęć | 519 | 1240 | 280 |
| 192 | |||
I rok
1 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Historia Polski XX i XXI wieku | 30 |
|
| Egzamin | 6 |
2. | Socjologia ogólna | 30 |
|
| Egzamin | 5 |
3. | Ekonomia w praktyce | 15 | 15 |
| Egzamin | 5 |
4. | Technologie informacyjne |
| 30 |
| Zal.(ocena) | 2 |
5. | Przysposobienie biblioteczne |
| 2 |
| Zaliczenie | 1 |
6. | Lektorat j. angielskiego |
|
| 24 | Zal.(ocena) | 2 |
7. | BHP | 8 |
|
| Zaliczenie | 1 |
8. | Public Relations | 20 |
|
| Zal.(ocena) | 4 |
9. | Kreowanie roli społecznej dziennikarza |
| 20 |
| Zaliczenie | 3 |
Razem 194 godziny zajęć | 103 | 67 | 24 |
| 29 |
2 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu
| Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Podstawy prawa | 20 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
2. | Kultura języka |
| 30 |
| Zal.(ocena) | 5 |
3. | Nauka o komunikowaniu | 20 | 20 |
| Egzamin | 9 |
4. | Komputer w pracy dziennikarza |
| 30 |
| Zal.(ocena) | 3 |
5. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 24 | Zal.(ocena) | 2 |
6. | Podstawy politologii | 26 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
7. | Wprowadzenie do marketingu internetowego |
|
| 20 | Zal.(ocena) | 2 |
8. | Przedmiot do wyboru – Wybrane zagadnienia z estetyki | 30 |
|
| Zal. (ocnea) | 5 |
Razem 220 godzin zajęć | 96 | 80 | 44 |
| 32 | |
Ogółem na I roku 414 godzin zajęć | 199 | 147 | 68 |
| 61 |
II rok
3 semestr
L.p | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Historia mediów | 60 |
|
| Egzamin | 5 |
2. | Polski system medialny | 30 |
|
| Zal.(ocena) | 4 |
3. | Komunikacja niewerbalna |
| 18 |
| Zal.(ocena) | 4 |
4. | Komunikacja medialna |
| 20 |
| zaliczenie | 3 |
5. | Wprowadzenie do marketingu politycznego | 30 |
|
| zaliczenie | 3 |
6. | Organizacja pracy w redakcji |
| 30 |
| Zal.(ocena) | 3 |
7. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 24 | Zal.(ocena) | 2 |
8. | E-komunikacja |
|
| 20 | Zal.(ocena) | 3 |
9. | Metody wizualizacji informacji |
| 20 |
| Zal. (ocena) | 3 |
10. | Kultura fizyczna |
|
| 30 | Zal.(ocena) | – |
Razem w semestrze 282 godziny zajęć | 120 | 88 | 74 |
| 30 |
4 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu
| Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Prawo mediów | 30 |
|
| Egzamin | 5 |
2. | Ochrona własności intelektualnej | 30 |
|
| Egzamin | 5 |
3. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 24 | Egzamin | 2 |
4. | Lektorat mediów |
| 24 |
| Zal. (ocena) | 2 |
5. | Warsztat rzecznika prasowego |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 3 |
6. | Przedmiot dla specjalności: Kampania reklamowa w Internecie |
|
| 26 | Zal.(ocena) | 3 |
7. | Kultura fizyczna |
| 30 |
| Zal.(ocena) | – |
8. | Studenckie praktyki zawodowe |
| 300 |
| Zaliczenie | 10 |
Razem w semestrze 479 godzin zajęć | 60 | 369 | 50 |
| 30 | |
Ogółem na II roku 761 godzin zajęć | 180 | 457 | 124 |
| 60 |
III rok
5 semestr
Lp. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Systemy medialne na świecie | 30 |
|
| Egzamin | 4 |
2. | Warsztat dziennikarski |
| 45 |
| Zal.(ocena) | 4 |
3. | UE i jej instytucje | 30 |
|
| Egzamin | 4 |
4. | Lektorat mediów |
|
| 24 | Zal. (ocena) | 2 |
5. | Human centered design |
| 20 |
| Zal. (ocena) | 2 |
6. | Social media |
| 20 |
| Zal. (ocena) | 2 |
7. | Przedmiot do wyboru: – sprawozdanie – reportaż – felieton i komentarz |
| 2×14 |
| Zal.(ocena) | 2×2 |
8. | Przedmiot dla specjalności |
| 20 |
|
| 3 |
9. | Przedmiot dla specjalności: |
| 14 |
|
| 3 |
10. | Warsztaty doradztwa zawodowego |
|
| 8 | Zaliczenie | 1 |
11. | Warsztaty doradztwa zawodowego – współczesne wyzwania rynku pracy |
|
| 8 | Zaliczenie | 1 |
Razem w semestrze 247 godzin zajęć | 60 | 147 | 40 |
| 30 |
6 semestr
L.p | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Etyka dziennikarska | 30 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
2. | Konsultacje dyplomowe |
|
| 30 | Zaliczenie | 10 |
3. | Przedmiot do wyboru: – komentarz – artykuł publicystyczny – recenzja – wywiad |
| 2×14 |
| Zal.(ocena) | 2×2 |
4. | Przedmiot do wyboru – Retoryka i erystyka | 10 | 5 |
| zaliczenie | 2 |
5. | Przedmiot dla specjalności: |
| 20 |
| Zal. (ocena) | 2 |
6. | Przedmiot dla specjalności: |
| 20 |
| Zal. (ocena) | 2 |
7. | Przedmiot dla specjalności: |
| 18 |
| Zal. (ocena) | 3 |
8. | Przedmiot dla specjalności: |
| 20 |
| Zal. (ocena) | 2 |
9. | Studencka praktyka zawodowa |
| 270 |
|
| 9 |
Razem w semestrze 451 godzin zajęć | 40 | 381 | 30 |
| 37 | |
Ogółem na III roku 698 godzin zajęć | 100 | 528 | 70 |
| 67 | |
Ogółem w trakcie studiów 1873 godziny | 479 | 1132 | 262 |
| 188 |
Studia niestacjonarne:
I rok
1 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Historia Polski XX i XXI wieku | 18 |
|
| Egzamin | 6 |
2. | Socjologia ogólna | 18 |
|
| Egzamin | 5 |
3. | Ekonomia w praktyce | 10 | 8 |
| Egzamin | 5 |
4. | Technologie informacyjne |
| 18 |
| Zal.(ocena) | 2 |
5. | Przysposobienie biblioteczne |
| 2 |
| Zaliczenie | 1 |
6. | Lektorat j. angielskiego |
|
| 14 | Zal.(ocena) | 2 |
7. | BHP | 8 |
|
| Zaliczenie | 1 |
8. | Public Relations | 15 |
|
| Zal.(ocena) | 4 |
9. | Kreowanie roli społecznej dziennikarza |
| 15 |
| Zaliczenie | 3 |
Razem 126 godzin zajęć | 69 | 43 | 14 |
| 31 |
2 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu
| Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Podstawy prawa | 14 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
2. | Kultura języka |
| 20 |
| Zal.(ocena) | 5 |
3. | Nauka o komunikowaniu | 12 | 12 |
| Egzamin | 9 |
4. | Komputer w pracy dziennikarza |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 3 |
5. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 14 | Zal.(ocena) | 2 |
6. | Wprowadzenie do marketingu internetowego |
|
| 15 | Zal.(ocena) | 2 |
7. | Podstawy politologii | 16 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
8. | Przedmiot do wyboru: | 18 |
|
| Zal (ocena) | 5 |
Razem 136 godzin zajęć | 60 | 47 | 29 |
| 32 | |
Ogółem na I roku 262 godziny zajęć | 129 | 90 | 43 |
| 63 |
II rok
3 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Historia mediów | 36 |
|
| Egzamin | 5 |
2. | Polski system medialny | 18 |
|
| Zal.(ocena) | 4 |
3. | Komunikacja niewerbalna |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 4 |
4. | Komunikacja medialna |
| 12 |
| Zaliczenie | 3 |
5. | Wprowadzenie do marketingu politycznego | 18 |
|
| Zaliczenie | 3 |
6. | Organizacja pracy w redakcji |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 3 |
7. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 14 | Zal.(ocena) | 2 |
8. | E-komunikacja |
|
| 14 | Zal.(ocena) | 3 |
9. | Metody wizualizacji informacji |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 3 |
10. | Przedmiot dla specjalności Dziennikarskie źródła informacji |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 3 |
Razem w semestrze 172 godziny zajęć | 72 | 72 | 28 |
| 29 |
4 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu
| Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | |
1. | Prawo mediów | 20 |
|
| Egzamin | 5 | |
2. | Ochrona własności intelektualnej | 18 |
|
| Egzamin | 5 | |
3. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 14 | Egzamin | 2 | |
4. | Lektorat mediów |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 2 | |
5. | Warsztat rzecznika prasowego |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 3 | |
6. | Przedmiot dla specjalności: | 10 |
| 10 | Zal.(ocena) | 3 | |
7. | Przedmiot dla specjalności: Współczesne systemy polityczne | 18 |
|
| Egzamin | 4 | |
8. | Studenckie praktyki zawodowe |
| 300 |
| Zaliczenie | 10 | |
Razem w semestrze 420 godzin zajęć | 66 | 330 | 24 |
| 34 | ||
Ogółem na II roku 594 godziny zajęć | 138 | 402 | 52 |
| 63 | ||
III rok
5 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Systemy medialne na świecie | 18 |
|
| Egzamin | 4 |
2. | Warsztat dziennikarski |
| 25 |
| Zal.(ocena) | 4 |
3. | UE i jej instytucje | 18 |
|
| Egzamin | 3 |
4. | Przedmiot do wyboru: – sprawozdanie – reportaż – felieton i komentarz |
| 2×14 |
| Zal.(ocena) | 2×2 |
5. | Lektorat mediów |
|
| 24 | Zal. (ocena) | 2 |
6. | Human centered design |
| 10 |
| Zal. (ocena) | 2 |
7. | Social media |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 2 |
8. | Przedmiot dla specjalności: |
| 18 |
| Zal.(ocena) | 4 |
9. | Warsztaty doradztwa zawodowego |
|
| 8 | Zaliczenie | 1 |
10. | Warsztaty doradztwa zawodowego – współczesne wyzwania rynku pracy |
|
| 8 | Zaliczenie | 1 |
11. | Studencka praktyka zawodowa |
| 150 |
| Zaliczenie | 5 |
Razem w semestrze 322 godziny zajęć | 36 | 246 | 40 |
| 32 |
6 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | ||
1. | Etyka dziennikarska | 18 |
|
| Zal.(ocena) | 3 | ||
2. | Konsultacje dyplomowe |
|
| 20 | Zaliczenie | 10 | ||
3. | Przedmiot do wyboru: – komentarz – artykuł publicystyczny – recenzja – wywiad |
| 2×14 |
| Zal.(ocena) | 2×2 | ||
4. | Przedmiot do wyboru – Retoryka i erystyka | 10 | 5 |
| zaliczenie | 2 | ||
5.. | Przedmiot dla specjalności: |
|
| 15 | Zal. (ocena) | 2 | ||
6. | Przedmiot dla specjalności: |
|
| 15 | Zal. (ocena) | 2 | ||
7. | Studencka praktyka zawodowa |
| 270 |
|
| 9 | ||
Razem w semestrze 381 godzin zajęć | 28 | 303 | 50 |
| 32 | |||
Ogółem na III roku 703 godziny zajęć | 64 | 549 | 90 |
| 64 | |||
Ogółem w trakcie studiów 1557 godzin zajęć | 331 | 1041 | 185 |
| 190 | |||
I rok
1 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Historia Polski XX i XXI wieku | 18 |
|
| Egzamin | 6 |
2. | Socjologia ogólna | 18 |
|
| Egzamin | 5 |
3. | Ekonomia w praktyce | 10 | 8 |
| Egzamin | 5 |
4. | Technologie informacyjne |
| 18 |
| Zal.(ocena) | 2 |
5. | Przysposobienie biblioteczne |
| 2 |
| Zaliczenie | 1 |
6. | Lektorat j. angielskiego |
|
| 14 | Zal.(ocena) | 2 |
7. | BHP | 8 |
|
| Zaliczenie | 1 |
8. | Public Relations | 15 |
|
| Zal.(ocena) | 4 |
9. | Kreowanie roli społecznej dziennikarza |
| 15 |
| Zaliczenie | 3 |
Razem 126 godzin zajęć | 69 | 43 | 14 |
| 29 |
2 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu
| Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Podstawy prawa | 14 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
2. | Kultura języka |
| 20 |
| Zal.(ocena) | 5 |
3. | Nauka o komunikowaniu | 12 | 12 |
| Egzamin | 9 |
4. | Komputer w pracy dziennikarza |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 3 |
5. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 14 | Zal.(ocena) | 2 |
6. | Podstawy politologii | 16 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
7. | Wprowadzenie do marketingu internetowego |
|
| 15 | Zal.(ocena) | 2 |
8. | Przedmiot do wyboru – Wybrane zagadnienia z estetyki | 16 |
|
| Zal. (ocnea) | 5 |
Razem 134 godzin zajęć | 58 | 47 | 29 |
| 32 | |
Ogółem na I roku 260 godzin zajęć | 127 | 90 | 43 |
| 61 |
II rok
3 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Historia mediów | 36 |
|
| Egzamin | 5 |
2. | Polski system medialny | 18 |
|
| Zal.(ocena) | 4 |
3. | Komunikacja niewerbalna |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 4 |
4. | Komunikacja medialna |
| 12 |
| zaliczenie | 3 |
5. | Wprowadzenie do marketingu politycznego | 18 |
|
| zaliczenie | 3 |
6. | Organizacja pracy w redakcji |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 3 |
7. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 14 | Zal.(ocena) | 2 |
8. | E-komunikacja |
|
| 14 | Zal.(ocena) | 3 |
9. | Metody wizualizacji informacji |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 3 |
Razem w semestrze 157 godzin zajęć | 72 | 57 | 28 |
| 30 |
4 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu
| Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | |
1. | Prawo mediów | 20 |
|
| Egzamin | 5 | |
2. | Ochrona własności intelektualnej | 18 |
|
| Egzamin | 5 | |
3. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 14 | Egzamin | 2 | |
4. | Lektorat mediów |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 2 | |
5. | Warsztat rzecznika prasowego |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 3 | |
6. | Przedmiot dla specjalności: Kampania reklamowa w Internecie |
|
| 26 | Zal.(ocena) | 3 | |
7. | Studenckie praktyki zawodowe |
| 300 |
| Zaliczenie | 10 | |
Razem w semestrze 408 godzin zajęć | 38 | 330 | 40 |
| 30 | ||
Ogółem na II roku 565 godzin zajęć | 110 | 387 | 68 |
| 60 | ||
III rok
5 semestr
Lp. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Systemy medialne na świecie | 18 |
|
| Egzamin | 4 |
2. | Warsztat dziennikarski |
| 25 |
| Zal.(ocena) | 4 |
3. | UE i jej instytucje | 18 |
|
| Egzamin | 4 |
4. | Lektorat mediów |
|
| 15 | Zal. (ocena) | 2 |
5. | Human centered design |
| 10 |
| Zal. (ocena) | 2 |
6. | Social media |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 2 |
7. | Przedmiot dla specjalności |
| 10 |
|
| 3 |
8. | Przedmiot dla specjalności: |
| 10 |
|
| 3 |
9. | Warsztaty doradztwa zawodowego |
|
| 8 | Zaliczenie | 1 |
10. | Warsztaty doradztwa zawodowego – współczesne wyzwania rynku pracy |
|
| 8 | Zaliczenie | 1 |
11. | Studencka praktyka zawodowa |
| 150 |
|
| 5 |
Razem w semestrze 287 godzin zajęć | 36 | 220 | 31 |
| 31 |
6 semestr
L.p | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Etyka dziennikarska | 18 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
2. | Konsultacje dyplomowe |
|
| 20 | Zaliczenie | 10 |
3. | Przedmiot do wyboru – Retoryka i erystyka | 10 | 5 |
| zaliczenie | 2 |
4. | Przedmiot dla specjalności: |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 2 |
5. | Przedmiot dla specjalności: |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 2 |
6. | Przedmiot dla specjalności: |
| 18 |
| Zal. (ocena) | 3 |
7. | Przedmiot dla specjalności: |
| 10 |
| Zal. (ocena) | 2 |
8. | Studencka praktyka zawodowa |
| 270 |
|
| 9 |
Razem w semestrze 381 godzin zajęć | 28 | 333 | 20 |
| 33 | |
Ogółem na III roku 668 godzin zajęć | 64 | 553 | 51 |
| 64 | |
Ogółem w trakcie studiów 1493 godzin | 301 | 1030 | 162 |
| 185 |
I rok
1 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Historia Polski XX i XXI wieku | 18 |
|
| Egzamin | 6 |
2. | Socjologia ogólna | 18 |
|
| Egzamin | 5 |
3. | Ekonomia w praktyce | 10 | 8 |
| Egzamin | 5 |
4. | Technologie informacyjne |
| 18 |
| Zal.(ocena) | 2 |
5. | Przysposobienie biblioteczne |
| 2 |
| Zaliczenie | 1 |
6. | Lektorat j. angielskiego |
|
| 14 | Zal.(ocena) | 2 |
7. | BHP | 8 |
|
| Zaliczenie | 1 |
8. | Public Relations | 15 |
|
| Zal.(ocena) | 4 |
9. | Kreowanie roli społecznej dziennikarza |
| 15 |
| Zaliczenie | 3 |
Razem 126 godzin zajęć | 69 | 43 | 14 |
| 29 |
2 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu
| Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Podstawy prawa | 14 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
2. | Kultura języka |
| 20 |
| Zal.(ocena) | 5 |
3. | Nauka o komunikowaniu | 12 | 12 |
| Egzamin | 9 |
4. | Komputer w pracy dziennikarza |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 3 |
5. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 14 | Zal.(ocena) | 2 |
6. | Przedmiot dla specjalności: | 15 |
|
| Zal.(ocena) | 2 |
7. | Podstawy politologii | 16 |
|
| Zal.(ocena) | 3 |
8. | Przedmiot do wyboru: | 18 |
|
| Zal (ocena) | 5 |
Razem 136 godzin zajęć | 75 | 47 | 14 |
| 32 | |
Ogółem na I roku 262 godzin zajęć | 144 | 90 | 28 |
| 61 |
II rok
3 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS |
1. | Historia mediów | 36 |
|
| Egzamin | 5 |
2. | Polski system medialny | 18 |
|
| Zal.(ocena) | 4 |
3. | Komunikacja niewerbalna |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 4 |
4. | Komunikacja medialna |
| 12 |
| Zaliczenie | 3 |
5. | Wprowadzenie do marketingu politycznego | 18 |
|
| Zaliczenie | 3 |
6. | Organizacja pracy w redakcji |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 3 |
7. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 14 | Zal.(ocena) | 2 |
8. | Przedmiot dla specjalności: | 10 |
|
| Zal. (ocena) | 3 |
9. | Przedmiot dla specjalności: Dziennikarskie źródła informacji |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 3 |
Razem w semestrze 153 godzin zajęć | 82 | 57 | 14 |
| 30 |
4 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu
| Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | |
1. | Prawo mediów | 20 |
|
| Egzamin | 5 | |
2. | Ochrona własności intelektualnej | 18 |
|
| Egzamin | 5 | |
3. | Lektorat języka angielskiego |
|
| 14 | Egzamin | 2 | |
4. | Lektorat mediów |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 2 | |
5. | Warsztat rzecznika prasowego |
| 15 |
| Zal.(ocena) | 3 | |
6. | Przedmiot do wyboru: | 15 |
|
| Zal.(ocena) | 3 | |
7. | Przedmiot dla specjalności: Współczesne systemy polityczne | 18 |
|
| Egzamin | 4 | |
8. | Studenckie praktyki zawodowe |
| 300 |
| Zaliczenie | 10 | |
Razem w semestrze 415 godzin zajęć | 71 | 330 | 14 |
| 34 | ||
Ogółem na II roku 568 godzin zajęć | 153 | 387 | 28 |
| 64 | ||
III rok
5 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | ||
1. | Systemy medialne na świecie | 18 |
|
| Egzamin | 4 | ||
2. | UE i jej instytucje | 18 |
|
| Egzamin | 3 | ||
3. | Lektorat mediów |
|
| 24 | Zal. (ocena) | 2 | ||
4. | Human centered design |
| 10 |
| Zal. (ocena) | 2 | ||
5. | Social media |
| 15 |
| Zal. (ocena) | 2 | ||
6. | Przedmiot dla specjalności: |
| 18 |
| Zal.(ocena) | 4 | ||
7. | Warsztaty doradztwa zawodowego |
|
| 8 | Zaliczenie | 1 | ||
8. | Warsztaty doradztwa zawodowego – współczesne wyzwania rynku pracy |
|
| 8 | Zaliczenie | 1 | ||
9. | Studencka praktyka zawodowa |
| 150 |
| Zaliczenie | 5 | ||
10. | Wykład monograficzny |
|
| 10 | Zaliczenie | 2 | ||
Razem w semestrze 279 godzin zajęć | 36 | 193 | 50 | Zaliczenie | 26 | |||
6 semestr
L.p. | Nazwa przedmiotu | Wykład | Ćwiczenia | Konw. | Forma zaliczenia | Punkty ECTS | ||
1. | Etyka dziennikarska | 18 |
|
| Zal.(ocena) | 3 | ||
2. | Konsultacje dyplomowe |
|
| 20 | Zaliczenie | 10 | ||
3. | Warsztat dziennikarski |
| 25 |
| Zal.(ocena) | 4 | ||
4. | Przedmiot do wyboru – Retoryka i erystyka | 10 | 5 |
| zaliczenie | 2 | ||
5. | Przedmiot dla specjalności: |
|
| 16 | Zal. (ocena) | 2 | ||
6. | Przedmiot dla specjalności: |
|
| 15 | Zal. (ocena) | 2 | ||
7. | Studencka praktyka zawodowa |
| 270 |
|
| 9 | ||
Razem w semestrze 379 godzin zajęć | 28 | 300 | 51 |
| 32 | |||
Ogółem na III roku 658 godzin zajęć | 64 | 493 | 101 |
| 58 | |||
Ogółem w trakcie studiów 1488 godzin | 361 | 970 | 157 |
| 183 | |||
W programie studiów zawarte są obowiązkowe praktyki zawodowe w wymiarze 6 miesięcy (min. 720 godzin) zarówno dla studiów stacjonarnych jak i niestacjonarnych. Celem praktyki jest przygotowanie się do wejścia na rynek pracy przez ugruntowanie zdobytej na studiach wiedzy, poszerzenie umiejętności i kompetencji społecznych. Praktyki są ukierunkowane na przyszłą pracę zawodową (poznanie oczekiwań rynku pracy, pracodawców). Na studiach stacjonarnych praktyki są realizowane w następujących po sobie częściach. Na studiach niestacjonarnych praktyki mogą być realizowane w sposób ciągły. Miejsce i wykonywane obowiązki w trakcie odbywania praktyk muszą być zgodne z efektami kształcenia, które są weryfikowane przez dziekana. Przebieg praktyki jest dokumentowany w karcie praktyk i harmonogramie realizowanych zadań. Uczelnia może rekomendować podmioty, w których studenci mają możliwość realizacji praktyk przy jednoczesnym zachęcaniu do samodzielnego rozpoznawania możliwości odbycia praktyk i zapoznania się z ofertą rynku pracy.