Wydział Prawa i Komunikacji Społecznej
Dziennikarstwo modowe - NOWOŚĆ
3 letnie studia pierwszego stopnia
Tryb stacjonarny/niestacjonarny

„W 2022 r. rynek modowy w Polsce osiągnie wartość ponad 43 mld zł. To coraz bardziej perspektywiczna branża dla młodych ludzi” – pisał w grudniu 2017 roku portal money.pl. Ze względu na szybki rozwój tej branży rośnie zapotrzebowanie na specjalistów, którzy będą potrafili o modzie pisać (także krytycznie) i tworzyć dla marek modowych strategie komunikacji.   Prawie 70% Polaków deklaruje, że moda jest dla nich ważna, a polskie firmy modowe bez kompleksów rywalizują z największymi markami świata odnosząc coraz większe sukcesy.

Dziennikarstwo modowe to specjalność na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, która wyposaży studentów w wiedzę i umiejętności niezbędne w pracy profesjonalnego obserwatora i krytyka mody. Studenci poznają rynek, trendy i globalną panoramę świata mody, nauczą się także podstaw projektowania oraz materiałoznawstwa.  Absolwenci dziennikarstwa modowego będą gotowi do stawiania samodzielnych kroków w przestrzeni publicystyki modowej, krytyki oraz marketingu.

 

Czy wiesz, że…

  • otrzymasz dyplom potwierdzający Twoje wykształcenie w dwóch obszarach – dziennikarstwie z komunikacją społeczną oraz dziennikarstwie modowym 

Atuty:

  • unikalna w skali kraju specjalność na studiach I stopnia
  • studia o profilu praktycznym wyposażające słuchaczy w konkretne umiejętności
  • oryginalny, opracowany przez ekspertów program kształcenia
  • kadra wysokiej klasy specjalistów, praktyków w swoich dziedzinach – dziennikarzy, managerów, projektantów mody, artystów, krytyków
  • interdyscyplinarny charakter studiów, uczących kunsztu dziennikarskiego oraz sztuki modowej
  • tworzenie własnych tekstów i prac projektowych pod bezpośrednią opieką wykładowców
  • studia we współpracy z jednym z najlepszych Wydziałów Artystycznych w Wielkopolsce

 

Absolwenci Dziennikarstwa modowego będą mogli pracować jako:

  • Krytycy artystyczni
  • Dziennikarze modowi
  • Badacze kinematografii
  • Managerowie kreatywni
  • Redaktorzy czasopism branżowych
  • Pracownicy instytucji kultury i sztuki
  • Event managerowie
  • Reporterzy
  • Reportażyści
  • Dokumentaliści
  • Prezenterzy radiowi i telewizyjni

 

Wybrane przedmioty:

  • Badanie i analiza rynku mody
  • Blog jako forma komunikacji
  • Etyka dziennikarska
  • Fotografia modowa
  • Gatunki dziennikarskie
  • Historia mody
  • Język angielski
  • Komunikacja medialna
  • Krytyka artystyczna
  • Materiałoznawstwo
  • Moda a ekologia
  • Moda a inne dziedziny sztuki
  • Modowy e-commerce
  • Nauka o komunikowaniu
  • Nowe media w promocji i krytyce mody
  • Organizacja wydarzeń artystycznych
  • Podstawy PR
  • Podstawy prawa
  • Podstawy projektowania ubioru
  • Reklama
  • Socjologia ogólna
  • Storytelling w pisaniu o sztuce
  • Systemy medialne na świecie
  • Typy marek modowych
  • Warsztat dziennikarski
  • Warsztat radiowy
  • Warsztat telewizyjny

 

Uczelnia:

Wyższa Szkoła Umiejętności Społecznych to jedna z najstarszych niepublicznych uczelni w Wielkopolsce, która dzięki wysoko wykwalifikowanej kadrze od prawie ćwierć wieku kształci specjalistów w swoich obszarach. Nasi absolwenci to redaktorzy lokalnych i ogólnopolskich mediów, adwokaci, prokuratorzy i sędziowie, artyści, architekci, projektanci, właściciele galerii i znawcy sztuki. Uczelnia mieści się w samym sercu Poznania, w nowoczesnym gmachu Międzynarodowych Targów Poznańskich, naprzeciwko Dworca PKP i Galerii Avenida. Wnętrza Uczelni ozdabiają liczne dzieła sztuki, autorstwa studentów i pedagogów Wydziału Artystycznego. WSUS to marka o ugruntowanej, niezmiennej pozycji, ceniona przez studentów oraz pracodawców.